torsdag 17 januari 2013

Skaka av skräck

Jag samlade ihop en hög med kläder och annat till min farbrors kompis vars lägenhet brann upp. När dom var här frågade jag om hon behövde ha något och hon behövde ha allt. När allt var insamlat och S ringde och sa att vi hade en massa grejer då ville hon inte ha något. Hon skulle köpa allt nytt. Så det har stått 7 pappkassar med kläder och diverse mitt på vardagsrumsgolvet som jag inte visste vad jag skulle göra av. Men så sökte en av mina facebookvänner efter loppisgrejer till sin hemma loppis. Så hon, hennes gubbe och deras dotter var här idag och fikade och hämtade grejer.
Jag hade bakat sockerkaka och bjöd på. S hade rensat ut en kasse med grejer också men den sparade jag om min farbrors kompis ångrar sig igen. Deras dotter har inga fötter och nästan inga fingrar sen hon föddes. L som är supernervig inför nya situationer visste jag inte hur hon skulle reagera på detta. Så jag förklarade för henne innan att hon inte hade några fötter och L ställde lite frågor. Jag sa också att hon kanske inte skulle säga något om dom blev ledsna då. Fingrarna glömde jag berätta om. När dom kom blev L helhispig och var så rädd att hon skakade. Det första hon sa var hur ser hennes fötter ut? Jag försökte tysta ner henne men det gick inte så bra. Nu var hennes föräldrar väldigt öppna med det hela och visade L proteserna och tog av dom. Deras dotter sprang runt som vilket barn som helst och följde L som en liten skugga. L tyckte det var jättekul. När dom skulle gå visade dom L hennes fingrar också. Det sa L ingenting om. Så jag kanske gjorde L en björntjänst genom att berätta innan. För fingrarna var ju ingen big deal.
L och jag har gjort årets alla hjärtans dags kort. Det blev en repris från förra året. Jag ska köpa någon godisbit och lägga inne i hjärtana. Det stora röda gjorde L till S. Det vita högst upp är mallen som jag gjorde. Jag har inget bakplåtspapper eftersom det jag har är återvinningsbart. Så jag tog hushållspapper och använde som kalkeringspapper.
L har haft sin första stödgympa idag och det hade varit jättekul och hon längtar redan tills nästa gång. =) Som är om två veckor. Varannan torsdag är det stödgympa.
Jag har lyssnat på den sista föreläsningen och skrivit lite mer på mitt arbete.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...