torsdag 31 januari 2013

Summering köpstoppet i januari

Jag tänker inte på att jag har köpstopp så det är lätt att plocka ner en bukett tulpaner i kundvagnen och först när jag kommer hem tänka oj det där får jag ju inte köpa. Så köpstoppstänket går inte automatiskt än. Jag är sjukskriven och inte ute så mycket men brukar inte shoppa eller handla mycket annars heller så saknar att gå i affärer gör jag inte. Nu har det alltså slunkit in lite saker som inte skulle ha köpts. Jag summerar dom med pris för att sporra mig själv till att bli bättre nästa månad. Många bäckar små är ju det som gäller hädanefter. Kläder till L får jag köpa så dom två tröjorna från HM räknar jag inte med. Presenter är också köpta men det får jag köpa så dom räknar iag inte heller. Inte heller mina mediciner och hygeiartiklar som jag köpt.
* Två tulpanbuketter. 69 x 2 = 138

* En primula 29 kronor.

* En groddburk 60 kronor.

* En ihopvikbar flaska för att spara in festisar i sommar 59 kronor.

* Chokladbadskum 84 kronor.

* En lavalampa 99 kronor.

Summa: 469 kronor.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...