lördag 9 februari 2013

Lyckad 10 dagars handling

Maken tog en utflykt för att samordna ärenden och spara bensin. Första stoppet var att köpa en present till S som fyller i oktober. Jag gillar som sagt var att vara ute i god tid. Den här saken önskar sig S. Färgen hon vill ha säljs inte längre. Men så var det en som sålde en för 50 kronor. Nya kostar 250 kronor.
Andra stoppet var Biltema för att köpa en ny lampa till bilen som gått sönder. Tredje stoppet var Coop för februaris månadshandling där. Det gick på 872 kronor, det är då mat som ska räcka i 10 dagar. Då köpte vi ett 6 pack med strösocker och 3 x 3 extrapris tacotillbehör för 29 kronor/ 3 stycken. Bland annat. Så en väldigt bra handling med andra ord. Sista stoppet var den lilla affären vi har i byn.
Han säljer lösgodis i färdiga påsar för 15 kronor halvkilot. Maken köpte ett kilo för 30 kronor som vi ska kalasa på ikväll. Räcker säkert till nästa helg också. =)
Till lunch blev det tomatsoppa och frukostvåfflor. Till kvällsmat blir det har ingen aning. M ska stå för matlagningen ikväll. Han pratade i alla fall om tre rätters. =)
Maken har tappat upp det hemgjorda vinet. Det blev 21 flaskor så varje flaska kostar ungefär 6 kronor. Då gjorde vi hemgjord vinäger på 3 liter också annars hade det blivit fler flaskor. Jag köper aldrig vit vinsvinäger längre utan jag gör egen. M som är utbildad kock tycker att den blir mycket bättre än köpt. Sen blir det mycket billigare också. Praktiskt taget gratis eftersom jag brukar använda vinslattarna som blir.
Sen har jag pluggat lite JAK. Första delkursen ska vara inne senast måndag men den lämnade jag in förra helgen. Jag har dragit igång lite med delkurs två. Vardagarna ägnar jag åt palliativa distanskursen och helgerna åt JAK distanskursen.
Maken har kommit på vad som är fel med saken som vi ska använda till L:s kalas. Det var drivremmen som hade torkat. En ny är beställd för 195 kronor. Med tanke på att en ny kostar runt tusenlappen så kommer vi rätt billigt undan ändå. Sen slipper vi slänga våran så miljön tjänar också på det. =)

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...