fredag 22 februari 2013

Man upphör aldrig att förvåna sig.

Anonym måste tycka det är jätteäckligt med begagnade kalsonger eftersom h*n skrivit två kommentarer om vad äckligt det är. Kalsongerna jag köper till M på Tradera är nya aldrig använda med lappen kvar. Om någon tittade på bilden med alla hjärtans dags presenterna så syns lapparna. M gillade den sorten så jag köper den igen. Dessutom ska alla underkläder som säljs på Tradera vara nya. Jag gillar att köpa begagnade saker och kläder men drar faktiskt gränsen vid underkläder. Varför vet jag egenligen inte. Om anonym åker och sover på ett hotell har h*n med sig egna lakan då eller sover han på dom lakanen som flera stycken kanske har haft sex på eller en bebis kanske kissade på dom. Men dom är ju tvättade. Ja det är ju underkläderna med. Vissa har sex med nya människor varje helg är inte det värre än begagnade tvättade underkläder? Jag kan dra flera exempel som är äckligare än begagnade underkläder men slutar här. Men som sagt var jag köper inte och har aldrig köpt begagnade underkläder eller strumpor. Det är dessutom många föetag som säljer via Tradera - alltså nya saker. Så att ta för givet att bara för att det är köpt på Tradera är det begagnat är helt fel. En sak som är äckligare än begagnade tvättade underkläder är hur tvättmaskinen såg ut efter att M:s dunkudde sprack.
Silen blev full och allt vatten var kvar i tvättmaskinen. Så jag och L fick hälla ut allt vatten på golvet, blandat med miljoner miljoner dun. Sen blev det till att torka torka torka. M fick en ny kudde som jag fick efter en reklampaus för Trademax. Jag körde tvättmaskinen tom två gånger för att bli av med alla dun. Inte så ekonomiskt men vill inte ha dun i alla kläder eller behöva tömma ut allt vatten på golvet igen för att silen är igentäppt. Det räcker med två gånger.
Jag funderade lite över kommentarer. När någon kommenterar lite elakare saker som vad äckligt det är med begagnade kaslonger och vad synd det är om M så är den oftast anonymt och inget namn med. Även om det är ett namn i kommentaren så vet ju inte jag vem personen bakom namnet är men det är som om man inte vågar stå för sin åsikt.
Makens påskägg är fixat och han har redan fått det. Han fick hämta det själv eftersom jag inte får bära.
Jag efterlyste och fick en herrbetjänt. Maken har en stol i sovrummet som han slänger alla sina kläder på. Underst ligger saker som ska lagas och min och L:s pyamas. Jag tänkte stolen skulle bort och att det skulle bli lite mer ordning. Sen maken böt jobb bryr han sig mer om hur han ser ut så en herrbetjänt underlättar. Då kan han hänga skjortorna över kanten istället för att slänga dom i en hög. Jag fick betala 80 kronor. Nu ser den ju inte direkt ut som jag önskade men den fyller sitt syfte i alla fall. Nya kostar från 800 kronor och uppåt. Ikea har en för ungefär 200 kronor men den fanns inte på vårat varuhus.
Till lunch idag blev det rester från igår i ny tappning. Kvällsmaten igår var crepe till dom som ville och pannkakor till dom som ville. Som fyllning i crepen var det räkstuvning som det alltså blev över. Stuvningen fick bli varma mackor.

1 kommentar:

Sandra sa...

Åh vad surt med tvättmaskinen. Hoppas att det inte händer igen och att den fortsätter fungera som den ska!
Det såg man ju på den andra bilden att det var lappar på kalsongerna...jag tog bara för givet att de var sådan du köpt nu med! Men det är väl bra att du klargör för de som inte vet att det finns shoppar på tradera!
Ha en trevlig helg!
Sandra

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...