torsdag 21 mars 2013

Missat filmmys gav filmmys

Förra veckan hade L:s klass nationella prov. För att slappna av lite efter den tuffa veckan skulle dom ha en mysdag i skolan i måndags. Dom skulle baka kladdkaka och ha filmmys med milkshake och kladdkaka. L som var sjuk onsdag - måndag missade mysdagen och var lite ledsen för det.
Så hon och jag fixade ett eget filmmys. Vi gjorde chokladbollar och milkshake (inte med på bild) och mös ner oss till några avsnitt av Livet. L missade dom sista nationella proven när hon var sjuk och hade ett igår på stödundervisningen. Bråk (som i matte). Hon fick alla 18 rätt. =) Som vi har tragglat med matten och så får hon alla rätt på en del av den. =) Känns helt underbart. Dom andra nationella har hon inte fått svar på än så vi hoppas dom gick bra också. Om inte annars så för L:s självförtroende. Vi peppar och peppar hela tiden.
Dagen till ära har jag gjort tårta. Jag bad maken köpa en för att jag skulle slippa göra en. Men så kom jag på vad dumt det skulle vara. Så jag gick in på den lilla affären i byn och köpte 3 dl vispgrädde för 15 kronor. Tror inte man får tag på en tårta så billigt. Det blev min favorit Budapestlängd (det är ju faktiskt jag som fyller). Fylld med frysta hallon och blåbär från trädgården.
Av äggulorna som blev över gjorde jag majonäs. Första gången jag gjorde det och det blev mycket bra. =)
Maken ville ge mig böckerna så presenter har det inte blivit så många. Kalaset ska vara på påskafton för att slå två flugor i en smäll. Vi brukar bjuda på påsklunch. En blomma, en kaktus till kaktusakvariet och ett batteridrivet blockljus. Jag gillar att elda ljus.
Sen kom mamma med brödkassar från konditoriet som jag önskade mig. =) Älskar dig mamma.


Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...