onsdag 20 mars 2013

Sammanfattning in:ut

Imorgon har jag hållit på med in:ut i ett år och nu är det dags för en sammanfattning och ett avslut. Jag kommer att fortsätta med ut men på ett annat sätt. Ett gammalt sätt. Jag ska börja med ut saker för att finansiera vissa vill ha saker igen. Fortsättning följer.

Antalet saker som kommit in under ett år: 533

Antalet saker som försvunnit ut under ett år: 892

Skillnad: - 359 saker.

Antalet saker som kommit in är förvånande eftersom jag inte tycker jag köper så mycket saker alls. Ett antal av dom sakerna är då saker vi fått och som L har gjort i skolan. Men ändå 533 saker. Det var en verklig ögonöppnare. Då räknar jag L:s och mina saker. Sen räknar jag även gemensamma saker.

2 kommentarer:

PJAK sa...

Du skulle kanske fokusera enn tid på allt som köps och inte egentligen behövs. Dvs felköp eller vad man ska kalla dem. För en blomma på köksbordet kan ju faktiskt göra underverk på humöret och stämningen och därmed vara nödvändig.

Evelina sa...

Spännande att läsa! Jag har själv inte gjort någon lista men in kommer förmodligen mycket mer än jag tror. Rensar gör jag i perioder så ibland skulle det bli massor och ibland inget. Men jag försöker verkligen att bli bättre på det.

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...