torsdag 14 mars 2013

Ut med det gamla och in med det nya

Det var en tjej på säljsidan som ville köpa flick-kläder storlek 134/140. Det är L:s nuvarande snart vuxit ur storlek så jag svarade och hon ville ha rubbet. Så idag har jag och L som är hemma från skolan. Huvudvärk och feber imorse men inga mer kräkningar. Sorterat ut, provat och tvättat alla hennes gamla kläder. Det blev 42 plagg och jag skulle få 800 kronor. =)
Sen har vi tagit upp hennes nästa storlek ur källaren och sorterat och lagt in i hennes byrå och garderob. Trosorna är nyköpta på Ullared när vi var där sist så inga kommentarer om gamla underkläder. Sen var det ett regnställ som vi också köpte på Ullared resten är begagnade kläder. En del är sparat efter S. Vissa av kläderna tyckte jag inte passade L, sen var det två morgonrockar och det tycker jag inte hon behöver så det är utlagt på säljsidan för 20 kronor/styck eller allt för 150 kronor. 12 plagg.
På posten kom det läkerol. Gilla Läkerol på facebook och dom delar ut påsar varje dag klockan 9.00.
Och en hudcreme också via facebook. Sara tipsade om att man kan få gratis Flora. Tack. Sen har jag lagt ut två säljannonser i den lokala tidningen på L:s gamla säkerhetsväst och ett spel. Jag har även lagt in två böcker på Bookmoch och den ena har redan blivit mochad.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...