söndag 21 april 2013

Dags för grönbete

Nu börjar det kännas som vår.
Studsmattan är uppsatt.
Trähästen har fått komma ut på grönbete. Nätdörren är uppsatt. L älskar att vara ute och är ute hela dagarna och bara njuter. =) Altanen är iordninggjord. I alla fall till viss del. Gruppen som vi köpte för 300 kronor och bara tänkte behålla dynorna på var vit och fin och stor så vi beslöt oss för att sälja våran gamla trägrupp. Vilket vi gjort för 300 kronor idag. Så den nya gruppen och dom tjocka dynorna blev gratis. 2 av benen på den nya gruppen är murkna så det går inte att sitta på alla delar än. Maken som har blivit indoktrinerad av mig och mitt tänk ska ringa en brädgård och se om han kan få två avsågade bitar gratis. =) Sen ska gruppen målas om för det vita har släppt på vissa ställen. Årets första grillning är avklarad. Så kvällens köttfärslimpa blev bytt mot grillade fläskkotletter och grillad fläskfilé som vi hade i frysen. Till det åt vi ugnsstekt potatis och bernaisås. Jag har även sålt några gamla barnböcker för 50 kronor. Sen är två av dom sex böckerna till min kurs utlästa.
Till mys igår kväll blev det glass med bananer, grädde, kolasås och chokladsås.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...