fredag 12 april 2013

En aktiv experimentdag

Först svar på kommentar. Jag hittade sugrören i metall här.
En aktiv dag igen. Jag har pluggat eutanasi. 2 sidor av 6 har jag lyckats få ihop nu. =( Vardagsrumsfönstrena är tvättade och gardinerna bytta. Jag har städat toaletter och tvättat golv. Tvättat två maskiner tvätt och lagt in tvätten jag tvättade i onsdags. Vanliga hushållssysslor som inte väcker experimentlustan direkt. Men jag har alltså experimenterat med. =)
Idag är det lakritsens dag. I en skål i köket har vi bjudgodis. Bland annat lakritsdäck som har blivit stenhårda för ingen äter dom. Dom hackade jag och blandade i en muffinssmet. För att göra cupcake av den (jag har kommit på att jag älskar att göra cupcakes men har gjort samma sort hela tiden) så gjorde jag topping med lite citron i. Gott men inte så mycket lakritssmak dock.
Jag har börjat använda ullen jag böt till mig. Den ska ligga och torka tills imorgon när jag ska göra iordning på den.
Jag har gjort en solugn. Om den fungerar vet jag inte men säkra källor säger att dom fungerar även i Sverige. Maten tar dubbelt så lång tid att laga som i vanlig ugn. En vanlig ugn drar 0,8 kWh bara av sätta på den och den 0,8 kWh /timme som den är på och en solugn drar 0 så det vore ju bra om det fungerade.
När jag ändå hade muffinsen i ugnen gjorde jag knäckebröd. Det blev den vanliga sorten. Alla knäcken i knäckebrödsboken var gjorda på surdeg och resten av familjen P gillar inte surdeg. Typiskt att jag köpte den. =/
Igår såg L på Bolibompa och det var ett program om djurbegravningar. Hon kom då att tänka på alla våra djur som dött och finns i djurhimlen och började gråta så det skvala. När hon lugnat ner sig lite skrev hon ett brev till dom och gick ut och la i brevlådan till lekstugan. I brevet står det: Jag saknar er jättemycket det gör ont i mitt huvud för jag saknar er. Har ni bra i himlen för det hoppas jag på att ni gör och ni är bäst i hela världen.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...