måndag 15 april 2013

Sömnig dag

Tack för erbjudandet om regnjacka till L Marcus men vi har redan köpt ett regnställ till henne.
Efter en sömnlös natt med illamående och jag måste spy känsla så har dagen gått i trötthetens tecken. Illamåendet vägrar dessutom släppa taget. =( Så idag har inte varit så värst produktiv dag. Jag har skrivit lite till om eutanasi ( typ 3 meningar ) och läst ut en av böckerna. Bara 6 stycken kvar. =(
 Jag gjorde krukgubbar till L för ett bra tag sedan.
Men nu tyckte både hon och jag att hon började bli för stor för dom. Hon gillar hästar och prenumererar på min häst vilket ger ett överskott av hästtidningar. Några sidor ur en av dom är nu omvandlad till två nya krukor med hjälp av cdfodral och limpistol. Mamma och svärmor har också fått såna krukor en gång men med fotografier av barnen i.
M:s presenter från oss var en ölmaskin (köpt begagnad), en kaffemaskin för kapslar (köpt begagnad), en öl till ölmaskinen och en choklad till kaffemaskinen.
Jag tog ett pastapaket och ett rispaket som vi hade hemma och böt till mig lite hästsaker till L. Hon bodde i en stad på våran sida stora staden och kom hit och böt.
Jag har gjort start mussli. Första gången jag gjorde den och den var god om man bortser från den brända bismaken. Stod att den skulle vara inne i ugnen i 30 minuter, vilket var för länge.
Nästan flera gånger i veckan får jag erbjudanden om att jag ska ta nya lån hos olika lånebolag. Jag får även en massa erbjudanden om att jag ska skaffa diverse plastkort. Jag brukar kasta det som går i pappersåtervinningen och bränna det andra. Men nu är jag trött på att släpa en massa papper till återvinningen så idag när jag fick ett sånt erbjudande så stoppade jag ner det i svarskuveret utan att fylla i det. Fönsterkuveret det kom i stoppade jag också i, sen skickade jag tillbaka det. Hoppas att dom fattar vinken.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Har du fördjupat dig i begreppet " Nonceliak Gluten Sensitivity" nångång? Det handlar om en slags överkänslighet mot gluten utan att det går att verifiera som en intolerans. Jag hör definitivt dit. Även mor min. Sen vi slutade med gluten, så slutade också magsmärtor, kräkningar, toarusningar, gaser och ständigt illamående.
Om jag inte är helt ute o cyklar så äter du mycket spannmål. Det enda helt glutenfria spannmålet är havre. Mitt tips är att du ska prova att seponera allt gluten en vecka eller två och se vad du tycker, du förlorar absolut ingenting :-)
http://mabra.com/friskare-och-smalare-utan-gluten/

Lycka till!
/ Maria

Marika på Odlingspyssel sa...

Då kan jag ju tillägga till det tidigare inlägget att jag av olika anledningar ätit glutenfritt i 30 år, men jag är likt förbannat inte smal för det såsom tråden antyder. Inte heller har jag gått upp i vikt när jag började äta gluten.

Så, om du kan äta gluten är dessutom typ miljoner gånger billigare än att äta glutenfritt. Ett pkt glutenfritt mjöl 500 g kostar mer än vad 4 kg vetemjöl kostar.

Anonym sa...

OM det nu skulle vara så att du lider av Celiaki (och alltså inte tål gluten) Susanne, så kan du ju vara glad över att du bor i just Örebro Läns Landsting. Vi är ett av de tre (?) landsting i hela Sverige som ger även vuxna rätt att få glutenfria matvaror på recept via vården (max 6 uttag per år á 170:-).
Kräv att bli testad (ett enkelt blodprov)! Men OBS! börja INTE äta glutenfritt före testet för då kan det visa fel!
Ha en bra dag! önskar dig Gunny

Anonym sa...

Va??
Är det jag som "antytt" nånting. Hur är det möjligt att tolka mitt inlägg som något viktrelaterat.

Och hur är det möjligt att spinna på Celiaki när jag så tydligt markerade överkänslighet och inget annat?

Vojne...

/ Maria

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...