fredag 10 maj 2013

26 dagar kvar

Jag vet att du inte vill läsa det S men jag vill skriva det. Varenda cell i min kropp längtar efter dig just nu och om 26 dagar får jag äntligen krama dig igen. =) Jag är så sur på din pappa för han får träffa och krama om dig 14 dagar innan mig. Får se hur länge S stannar kvar i Sverige. Med en amerikansk pojkvän finns väl risken att hon åker tillbaka igen. Men bara hon är glad och lycklig så är jag det. =)
L har gått från en osäker liten tjej till en stor säker tjej. Bara över natten nästan. =) Det är så kul att se men samtidigt så jobbigt. Min lilla tjej är stor. Hon frågar om hon får gå ut till lekparken mellan 5 - 10 gånger om dagen och går ut och är ute länge länge. Jag älskar att vara hemma och det gör mig inte om jag är hemma själv. Även om det känns som om jag landar först när hela familjen är hemma igen. Men ut går jag inte gärna själv. Jag vill ha med mig någon när jag ska handla, promenera kort sagt så fort jag går ut vill jag ha med mig någon. När vi är ute med husvagnen tvingar jag alltid med mig någon till servicehuset. Det är så skönt att min osäkerhet inte smittat av sig på L.
Den nya symaskinen är nu också sönder. =( Jag skulle spola upp en ny undertråd och läste i bruksanvisningen hur man skulle göra. Fattade och gjorde fel och efter det vill inte övertråden fånga upp undertråden. Nålen vill liksom inte gå ner i hålet längre. =( Jag som har saker att sy. Så mammas symaskin är lånad tills maken kan titta om han kan laga någon av dom andra. Eller tills hon vill ha tillbaka den. Vissa av våra sängkläder är rätt gamla. Det märks genom att påslakanen och örngotten går sönder. För ett tag sedan sydde jag två nya örngott och idag har jag sytt ett till. Ett till av M:s örngott har gått sönder så jag gjorde ett nytt av en t-shirt som M inte ville ha kvar.
Maken har varit ute på ärenden. Bland annat var han till Tove och böt kakor mot grönsaker. Tomater, chili och paprika för att vara exakt. Andra delen i fjärde kursavsnittet är inlämnad och klar. Det var ett grupparbete och jag gjorde klar min del igår. Nu ska vi bara lämna respons på en annan grupps arbete sen är hela kursen klar och 30 poäng till finns på min meritlista. =) Det trodde jag aldrig när jag började kursen i höstas och fick göra om samma arbete 4 gånger och över hälften av mina kursare hoppade av. Fy f'*n vad jag är bra rent ut sagt. =)

Santa Maria delar ut gratis tacokrydda här. Jag gör egen tacokrydda men gratis blir billigare än hemgjord. =)

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra jobbat av dig! Och hoppas tiden går fort tills du får krama din S igen :-)
//Ingela

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...