söndag 12 maj 2013

Inspirationen flödar

Jag har en onepice. En stor blårandig tjock sak som jag köpte på Ullared för flera år sedan. Kommer inte ihåg vad den kostade men S och L fick också varsin så inte var den dyr. L älskar att ha sin onepice och jag har köpt/bytt till mig två till. Den ena är på gränsen till för liten och dom två andra är för stora. Det är samma storlek på dom två största dumt nog men L vill ha kvar båda två. Maken brukar byta kläder när han kommer hem till mysbyxor. Jag har samma kläder på mig hela dagen så dagarna jag har haft min onepice är lätt räknade. Det är inte direkt något som man visar sig ute i. Om man inte är barn för L och hennes klass/skol kompisar brukar ha sina i skolan. Det finns snyggare onepiecar som man kan ha hela dagarna. Dom kostar dock en del. Dels finns det såna med korta armar och ben. Jag tror det inte kallas onepice då utan jumpsuit. Dels finns det såna med långa ben men korta ärmar. Som inte är gjorda i tjock fleece som min är. Jag har alltid velat ha såna också men dom kostar som sagt var en del. Om man inte gör om något man redan har hemma eller får tag på billigt. =) Förra sommaren på Öland köpte S och jag varsitt par med jättestora shorts. S sydde om sina till en kjol och jag har aldrig använt mina. Jag hittade dom häromdagen när jag rensade garderoberna och visste inte riktigt vad jag skulle göra av den. En kjol som S? Ha som sovbyxor på sommaren? Använda dom som dom är? Men vissa klädesplagg som man köper på semester och är jättestolt över har inte direkt samma glans när man kommer hem. Som dom här shortsen. Jag tror inte jag kommer att sätta på mig dom som dom är. Underdelen till Jumpsuiten fixad med andra ord. I kassen som maken köpte med kläder till sig och M (min bytarkompis har fortfarande inte varit här och kollat igenom påsen) fanns massor av stora linnen och t-shirtar som jag plockade ut och kan använda till att sy om. Överdelen också fixad. =) Sen är överdelen fixad till den tunnare onepiecen också. Nu ska dom sys ihop och jag ska komma på ett sätt att få på mig dom. Fortsättning följer.
På bilden som jag kopierat från min blogg har S, L och jag på oss våra Ullareds one piecar.
Just nu drar det väldigt mycket i pysseltarmen. En tom kartong ska göras om till en rolig grej imorgon. En rolig grej som L vill ha men som kostar nästan 400 kronor att köpa. Jag har dessutom kommit på att jag inte har en endaste bok mer bok att läsa om döden. Om jag inte får göra om det sista individuella arbetet vill säga. Det enda som är kvar att läsa är nu en av dom andra gruppernas sammanställning. Men den är på ungefär 2 sidor så en piece of cake. Så idag har jag roat mig med att läsa en sparbok igen så nu flödar inspirationen över att spara pengar igen.
Resan är gjord på mig och L. L gick inte så värst bra. Hon slappnade inte av tillräckligt. Jag som är van vid hypnos och självhypnos gick det bättre för. Jag hamnade inte i magen som jag trodde utan i lungan. Mitt cellminne därifrån är nu borttaget. Om det funkar så min mage blir bättre återstår att se. Jag kommer helt klart att göra det igen för det är skön avslappning och man mår mycket bättre efteråt. jag ska även att prova på att göra på L igen.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...