onsdag 29 maj 2013

Veckans sparade pengar

Känner mig lite tjatig men eftersom spartips är ett så bra verktyg så kommer jag fortsätta vara tjatig. Mycket plus på servicekontot, lite mer på sparkontot och inga krediter kvar. Får se hur det ser ut nästa månad. Jag är ju hemma utan vare sig lön eller sjukpenning just nu. Läkaren tyckte att jag skulle gå till jobbet utan att jobba men det tyckte inte min chef som ska prata med läkarens chef. Min sjukskrivning gick ut den 20 maj.

1 Använt tygbindor.

2 Sytt 4 nya tygbindor.

3 Gjort 5 handdukar av 2 badlakan. Vi hade underskott på handdukar och överskott på badlakan.

4 Gjort 2 nya tofsar av L:s utslitna strumpor.

5 Gjort rabarberdricka att dricka istället för juice till frukosten.

6 Bytt till mig 6 paket kaffe.

7 Fått en platta ägg.

8 Sålt 3 böcker och åkbanden till Gröna Lund på tradera för runt 1000 lappen.

9 Planterat frön i dom krukorna som inte växterna klarade vintern i.

10 Planterat sallad, dill och hängsmultron i ballkonglådorna.

11 Försått basilika, gurka, melon och pepparmynta i vindruvs/tomataskar.

12 Använde egen kompostjord till alla planteringarna.

13 Gjort granskottsirap. Världens bästa hostmedicin.

14 L har gjort isglass.

15 Fått gratis tuggummi och godispåse.

16 Bakat läfsor.

17 Bakat munkar.

18 L sparkcyklar till och från skolan varje dag.

19 Jag plockar maskrosor och kirskål och ger Skutt en gång om dagen. Andra målet får han en morot.

20 Gjort nya skott. Hamstrarna älskar ärtskotten och Skutt älskar solrosskotten.

21 Bilen har mest stått nu när maken varit borta.

22 - 33 se en gammal lista.



Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...