lördag 1 juni 2013

Månadens sålda/veckans ut

Jag har bestämt mig för att sluta sälja saker. Dels går det så himla trögt och dels tycker köparna/bytarna att jag ska ta bilen in till dom. Vilket inte lönar sig med bensinen om jag bara får en liter yoghurt. Då kan jag lika gärna ge saken till myrorna när jag lämnar vanliga återvinningen och köpa min yoghurt själv. För att huset inte ska svämma över av saker så kommer jag börja med 10 ut i veckan istället. Några av dom 10 sakerna kanske jag säljer/byter bort ändå. Det går så bra med spartipsen att vi har råd att köpa mina miljö/penga- besparande saker utan att dom ska finansieras av mitt säljande/bytande. Så här kommer sista summeringen av sålda saker och första summeringen av veckans 10 ut saker.
Sålt:
* 3 böcker på Tradera för 152 kronor.

* Åkbanden till Gröna Lund för 850 kronor.

* Cykelstång för 30 kronor.

* Bytt till mig ägg och 6 paket kaffe för kläder motsvarande 250 kronor.

Summa: 1282 kronor.

Veckans ut:
* 3 böcker sålda på Tradera.

* 2 par av L:s strumpor slängda. Jag gjorde tofsar av resårerna så mängden ut blev 0 men tofsar är mindre än strumpor så tar mindre plats.

* 3 physilaisplantor gett bort.

* En t-shirt och en topp som jag aldrig använder gett till Myrorna.

Summa: 10 saker ut.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...