onsdag 12 juni 2013

Veckans sparade pengar

Eftersom jag bara fick sjukpenning för halva maj sist. Nu är sjukpenningen beviljad fram till den 20 juni sen ska jag provjobba, kontakta en annan läkare och ta semester. Sen får vi se vad som händer. Dom sista två dagarna har jag mest känt för att gråta för magvärken är så stark. Då har jag ändå fött tre barn utan smärtlindring så jag har väldigt hög smärttröskel. Så är det inte fullt så mycket pengar kvar på lönekontot. Servicekontot ligger fortfarande på rätt mycket + och sparkontot med. Det sparsamma ekonomiska livet syns mest när räkningarna kommer, eller som det är just nu när bristen av räkningarna kommer. =)

1 Maken har lagat bilen.

2 Jag har planterat örter som jag fick gratis i kompostjord från egna komposterna.

3 Gjort tårtbotten till hemmatårtkalaset idag.

4 Frös den tårtan som inte gick åt när vi hade S välkommen hemfest och tog med den till L:s klass avslutningsfika idag där vi anmälde oss som frivilliga tårtföräldrar. (Glasyren var jättekladdig så jag fick frysa den en stund igår för att glasyren skulle stelna. Imorse fick jag byta tårtfat och diska ur tårtkartongen (en i hårdplast från tupperware jag fick gratis när jag var värdinna för ett party för över 20 år sen). Men tårtan var jättegod och var den enda som tog slut på klassfikat.)

5 Gjort muffins.

6 Gjorde om tigerbalsamet som blev för hårt så det blev 3 "burkar" till. den fungerade mot makens onda nacke men var en lindrigare variant sa han.

7 Sytt presentpåsar av tyger jag hade hemma.

8 Handlat mat för 10 dagar på Citygross för 936,63 kronor.

9 Hade med tygkassar till mathandlingen.

10 Vattnat uteodlingarna med vatten från regntunnan.

11 Hade med egna skedar och tallrikar (ej engångs) till L:s avslutningsfika. Inte så mycket en ekonomisk vinning, mer en vinning för miljön eftersom vi inte slängde något efteråt.

12 Plockat maskrosor och kirskål till Skutt en gång om dagen då det inte regnar.

13 Bilen har mest stått.

14 Plockat lupiner och björkris till entrén istället för att köpa penséer eller andra blommor. Björkbladen ska jag prova att göra schampo på.

15 Köpt tvättnötspulver och ska tvätta håret med det. Tar bort mjäll och gör håret mer luftigt och mindre fett. Alla som jag har hört som har använt det behöver bara tvätta håret en eller två gånger i veckan. Rätt dyrt men räcker väldigt länge.

16 S köpte 6 sparböcker (jag betalade) till mig från Amazon för under 50 kronor för alla 6. Hon tog med dom i ena resväskan så portot blev gratis.

17 S hade med sig massor massor med handsprit från USA. Dom är jättebilliga där och har olika dofter.

18 - 29 Se en gammal lista.

1 kommentar:

Linda sa...

Hej!
Så du har fått sjukskrivning t o m mitten av juni?? När har du semester??

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...