söndag 23 juni 2013

Veckans ut

Jag har kommit igång med rensandet + att L:s nya säng gjorde att vi var tvungna att rensa bland hennes mjukisar. Alla mjukisar bodde i övre sängen på hennes våningssäng. Nu har hon en enkelsäng. Vi rensade även alla L:s leksaker. Tog 3,5 timmar.

* L:s gamla våningssäng såld för 600 kronor.

* 21 dvd filmer gett till stora stadens sjukhus barnavdelning.

* 5 olika prover som jag fått på smink och hudvårdsprodukter slängda.

* Mitt favorit hade alltid hårspänne slängt. Det har varit sönder i flera år men jag har tänkt laga det.

* 4 glasburkar slängda.

* Två krukgubbar med Pippi Långstrump och Herr Nilsson på gett till loppis.

* 3 mattor gett till loppis.

* En vägglampa gett bort.

* En film såld.

* 18 pappersflygplan lagda i återvinningen.

* Diverse saker (vet inte hur många) från L:s rum slängda.

* Diverse saker (vet inte hur många) från L:s rum lämnade till kyrkans loppis.

* Flaskborste, nagelborste och skurborste som var utslitna slängda. I och för sig är dom redan ersatta med nya i trä så samma antal in som ut.

* En påse med smycken som S inte ville ha kvar lämnade till kyrkans loppis.

Summa: Över 100 saker.



1 kommentar:

Evelina sa...

Åh jag vill också göra ett rensningsryck här hemma! Min syster ska snart få barn så då blir det till att köra dit en massa saker. Men det är mycket annat som också skulle behöva rensas ut.

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...