söndag 30 juni 2013

Veckans ut

Jag fortsätter med rensningen. Den här veckan har L fått en stor vuxen bokhylla så vi har rensat bland hennes alla böcker. Sen har jag så smått börjat rensa i mitt burkförråd. M gillar inte när tacosåserna varit frysta så så fort jag orkar/hinner ska alla sparade tacosåsburkar bort också. Sen håller jag på och byter ut alla burkar mot konserveringsburkar, dom kostar dock en del så det blir bara en eller två/månad. Men jag har nu ett rätt stort förråd av dom. Vilket gör att dom vanliga glasburkarna kan läggas i återvinningen. Jag är tvådelad där. Burkar kan jag inte få för många av när allt äppelmos och annat ska göras.

* En korg bytt bort.

* Två plastlådor som L hade sina leksaker i bortbytta.

* En luftballongslampa gett till loppis.

* 2 av mina klänningar bortbytta.

* Slagit sönder ett glas.

* En sängkappa bortbytt.

* 8 barnböcker gett till loppis.

* 4 barntidningar lagt i pappersåtervinningen.

* Bytt bort L:s barnbokhylla.

* En trasig trosa slängd.

* En dvd film bytt bort.

* 2 kakfats delar bytt bort.

* En ketchuppump som bara stått som prydnad sen jag fick den gratis för flera år sedan bortbytt.

* En glasburk lagd i återvinningen (går ut väldigt löst med rensningen i burkförrådet).

Summa ut: 27 saker.


Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...