måndag 15 juli 2013

Första skörden för i år

I alla fall av kryddor.
Vi är självförsörjande på örtkryddor. I år har jag dragit ner dom till oregano och basilika. Alla mina kryddor frös ihjäl i vinter och det är nästan bara oregano och basilika vi använder därav dom minskade sorterna.
Vi hade slut på hamstermat så L, S och jag styrde bilen till det stora köpcentret på andra sidan stora staden. Jag skulle dessutom göra slut på mitt presentkort på Lagerhaus som jag fick av jobbet i julklapp. Jag fick betala lite ur egen ficka men nu har jag äntligen mina tvättmedelshinkar. =) En stor burk som jag ska göra romtopf i, en sötsugenpillerburk ( när M och S var små hade vi en bota allt piller burk som jag hade gjort själv) och två uggleljusstakar som ska stå på tavellisten som förhoppningsvis vi snart kommer skaffa till kontoret.
Maken och S har ofta ont i ryggen så en ny massagekudde stod också på inköpslistan. Vi köpte den dyrare modellen och det känns baske mig som att få massage på riktigt.
På vägen hem fick vi för oss att vi skulle svänga in på kyrkans loppis. Idag blev det bara handlat för 133 kronor och inget fika. L köpte (inte med på bild jag betalade) en mjukisdelfin för 3 kronor (fanns för 199 kronor på Kolmården), en husvagn och en motorcykel. S köpte (jag betalade) en everest jacka, en blus och en topp. Toppen var för liten så den ska läggas i växa i lådan till L. Jag köpte en dvd med pistvakt ( makens favoritserie - inte direkt min), en bok om Mat är bästa medicinen och ett kalligrafiset. Vi har en kalligrafibok och funderade ett tag på att göra tavlor och kort med kalligrafitryck. Sen tog pennorna slut och det rann ut i sanden. Men nu har vi alltså ett riktigt set med flytande bläck.
L:s "nya" lampa är uppsatt och stjärnlampan är nertagen. Hon ser nu mycket bättre när hon vill läsa i sängen.
Igår var svärmor och svärfar här och grillade och svärmor drack vårat hemgjorda vin. Hon sa minst 10 gånger vad gott det var och nämnde också att hon fyller snart. Så nu är vinet upptappat på flaskor och en av dom ska svärmor få i present när hon fyller.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...