onsdag 10 juli 2013

Veckans sparade pengar

Vi har höj vårat månadssparande till 3000 kronor/månad. Vi ligger fortfarande + på service. 6000 kronor + ungefär. Sparandet är uppe i ungefär 11.000 kronor. Då var denna månad en av dom hösta månaderna räknat med utgifter. Alla försäkringar bland annat så utgifter på 32.742 kronor. Vi har varit borta lördag - måndag så jag har inte hunnit med att göra så mycket penga sparande saker. Om det är någon som tycker att det är lite mycket reklampauser så hoppa över dom och försök att stå ut. Dom som jag skriver nu får jag via blogvertiser och får 250 kronor/inlägg för. - skatt och avdrag så jag får ut ungefär 125 kronor/inlägg.

1 Köpt en tvättboll för 129 kronor. Ska räcka till flera hundra tvättar. Tvätten blev ren med den så fungerar.

2 Gjort nytt pepparmyntsiste varje gång det tagit slut.
3 Plockat egna jordgubbar och smultron i trädgården.
4 Vunnit en baktävling med mina pizzamuffins och fick massor av strössel, vaniljsocker, jäst, gelatin, körsbär och en massa tårtsaker.
5 Gjort jordgubbssaft.

6 Gjorde restsylt av silet från saften.

7 Handlat kex på Bräckboden när vi ändå var i Göteborg. Kex är inte nödvändigt för att leva men smakar gott och livet blir bra tråkigt om man inte unnar sig saker ibland.

8 Vädrat istället för att sätta på takfläktarna varma dagar.

9 Plockat maskrosor, nate och kirskål till Skutt dom dagarna det inte regnar.

10 Frukosten får Skutt sallad ur ballkonglådorna som jag planterat.

11 Använt tygbindor dom dagarna jag haft mens och inte varit på resande fot.

12 Maken har handlat mat för 10 dagar på Citygross för 820,58 kronor. Då köpte vi bland annat 3 kilo nötfärs för 213,90.

13 Maken hade med tygkassar till mathandlingen.

14 Samordnar ärenden för att spara bensin.
15 Fått lite saker gratis på posten. Brickor från Family livings läsarpanel. Tamponger från redville. Gamla tampons for free.

16 Fick 450 kronor i superpresentkort i julklapp från jobbet. Böt in det mot 150 kronor på Lagerhaus och en barnbiljett på Kolmården. M vill bjuda mig och tjejerna på Kolmården på fredag.
17 Gjort egen slush av hemgjord saft i slush maskinen vi köpte förra sommaren. 3 sugrör och 3 muggar sparade vi från vi köpte slush på Liseberg i helgen. Det var 3 stycken för 60 kronor eller 25 kronor/styck.

18 Tog med korv i korvtermosen och åt korv med bröd istället för att köpa mat på resan ner till Göteborg. Sen att alla andra måltider är köpta det nämner vi inte här.

19 L fick tatueringar av hotellet och vi fick 2 Aftonbladet för jag är med i Scandic klubben.

20 Vi åt på hotellet och fick 20 % rabatt på maten för att jag är med i Scandic klubben.

21 Skrivit 2 reklampauser på bloggen och tjänat 500 kronor. Minus skatt och avdrag så jag får ut ungefär 250 kronor. Bra timpenning med andra ord.

22 Köpt 20 liter jordgubbar för 15 kronor/liter. Även fast jag betalade för jordgubbarna blir saften och sylten billigare än den köpta.

23 Vattnat uteodlingarna med regn från vattentunnan.

24 Handlat kläder till L på loppis för 10 kronor/styck = 40 kronor. Sen köpte jag även lite andra saker men dom var inte lika nödvändiga som kläder så dom skriver jag inte här.

25 - 37 se förra veckans lista det är sånt jag alltid gör. Vet fortfarande inte hur man gör en flik till.



1 kommentar:

Anonym sa...

Hej kul att läsa din blogg men Göteborg s kex ligger en tre mil från Göteborg eller var ni på Ullared för där finns en butik med ?

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...