söndag 14 juli 2013

Veckans ut

Just nu slukar jag Simple living böcker igen. I alla böcker om att leva enklare står det att man ska rensa ut bland sina grejer. Med mindre grejer blir det mindre att underhålla, man får mer plats över och man blir friare och livet blir enklare. Det är konstigt men det är ungefär så det är. Efter att jag rensat igenom och tagit bort lite saker så känns huset lättare på något vis. Svårt att förklara om man inte upplevt det själv. Alltså fortsätter jag med minst 10 saker ut/vecka i alla fall året ut. Nu ska jag bara ta tag i min och den gemensamma pappershögen som ligger på kontoret och rensa/sätta in den. Fast vi har e-faktura och autogiro på alla räkningar som går så blir det maaaaassor med papper. Nu har den högen bara legat i 3 månader. Det största jobbet är att få maken att ta tag i sin egen hög som jag la i baren för 6 månader sedan för att han äntligen skulle ta tag i den. Före det låg den i hans fack på kontoret. Facket var så fullt att facket över inte gick att dra ut. Han har inte satt in sina personliga papper på flera år.

* Mitt fågelbad frös sönder i vinter så det är slängt. Jag fick ett nytt av svärmor som hon hade i förrådet sparat efter landet så inget ut i slutändan.

* Slängt två för gamla hostmediciner. M hade rensat och gjort rent kylskåpet när vi var bortresta så jag fick order om att fortsätta rensa.

* Gett bort 6 påsar (12 liter) röda vinbär som låg i frysen sen förra året.

* Gett 3 plåtburkar och 1 glas till kyrkans loppis.

* Slagit sönder ett glas.

* Bytt bort en stor plastlåda.

* Gett/bytt bort 3 av mina kläder till min bytarkompis.

Summa: 18 saker med fågelbadet.


Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...