torsdag 18 juli 2013

Vissa har svårt att fatta

Minst en gång i veckan (ibland två) får jag ett brev från resurs bank. Dom vill att jag ska ta lån hos dom. Jag som inte är intresserad av att ta lån och var jag det så skulle jag inte ta det via dom utan via min ordinarie bank stoppar alltid ner kuvertet det kom i och alla papper i svartkuvertet och skickar tillbaka det till dom. Igår kom det ett igen och jag gjorde samma sak. Jag har säkert skickat tillbaka över 10 brev och ändå fortsätter dom att komma. Om jag jobbade på resurs bank och fick tillbaka alla papper ofyllda en gång skulle jag fatta piken och ta bort personen från adresslistan. Det skulle spara mitt företag pengar eftersom personen uppenbarligen inte är intresserad av min tjänst. Har pappret kommit tillbaka över 10 gånger ofyllda skulle jag verkligen ta bort personen från adresslistan. Nästa gång det kommer ett brev ska jag maila dom också och fråga vad dom håller på med.
Igår fyllde svärmor år och som vanligt blev det vara hemgjorda presenter. Ramslöksvinäger, jordgubbsvinäger, brödlimpa, vinflaska och hemodlad dill.
När vi åkte till Göteborg hörde jag radioreklam för Media markt flera gånger och något så puckad reklam har jag inte hört på länge. Den gick ut på att Media markt tyckte det var dumt att föräldrarna delade på semestern för att kunna vara hemma med sina barn. Det var bättre att dom köpte saker på Media markt till barnen så barnen hade något att göra medans föräldrarna jobbade och sen dela upp betalningen. Som tur är har jag inte hört den sen jag kom hem.
En och en halv timme av dagen har gått åt att städa ur och rensa matkällaren. 8 burkar rinnig nyponmarmelad från 1800 fryser kallt som ingen äter är lagd i komposten. Burkarna tillsammans med en gäng andra tomma burkar försöker jag skänka bort men det verkar som om jag får ta med dom till återvinningen istället. 15 flaskor nässelöl som ingen dricker är uthälld och hälften av dom flaskorna är utlagda som byte. Det är gamla konserveringsflaskor som det varit öl i som var det första skänkes jag fick på bytarsidan. Dom var det däremot fler som ville ha. Vi hade 19 flaskor saft kvar sen förra året så ingen saft måste kokas den närmsta tiden. Tyvärr är ju frysarna nästan fulla och buskarna dignar av bär. Jag har lagt ut röda vinbären som självplock på bytarsidan. Plocka så mycket man vill för 1 liter mjölk eller liknande men ingen nappar där heller. M tyckte jag skulle betala S 10 kronor/liter som hon plockade och sen byta bort dom redan plockade bären. Men för att inte förlora på det så behöver bytet bli mer än 1 liter mjölk eller liknande.
Hallonen är också på gång men dom tänker jag plocka själv. Hallonsaft var den saften som vi inte hade. Det vi hade mest av var blandsaft gjord på röda vinbär och krusbär. Något som också börjat mogna är rädisorna som sitter i krukorna bredvid physialisen.
På posten kom det 3 pysselböcker från Preem. Som vanligt är det stört omöjligt att hitta en bemannade Preem mack så jag skrev till dom i år igen. Sen kom det en Beppy tampong.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...