onsdag 7 augusti 2013

Echinagard

Kommentar: Anonym sa kosta på dina barn riktig ichina gard istället!!! Helt verkningslöst enl tester jag läst, att göra eget.
Mina barn tar inte Echinagard det är bara jag och maken som gör. Det är konstigt att varje gång jag skriver något som inte faller inom ramarna eller någon tycker är konstigt så är det synd om mina barn som får äta/dricka/göra vad det nu är. Även fast det är något som bara maken och jag gör så är det aldrig synd om oss. Dom barnen det verkligen är synd om är dom vars mammor och pappor jobbar heltid så dom får vara mer än 40 timmar på dagis. Dom barnen som kommer hem efter skolan och huset är tomt för mamma och pappa är på jobbet flera timmar till. Dom flesta barnen slutar fritids när dom börjar trean. Dom är alltså 9 år då. En 9 åring anses alltså som så pass självgående och ansvarsfull att han/hon kan vara hemma själv i 4 - 5 timmar innan mamma eller pappa kommer hem. Jag vet att alla inte har möjlighet att jobba mindre än 100 %. Hörde inte till ämnet egentligen men eftersom det inte är något synd om mina barn varken för Echinagarden eller något annat.
Egen Echinagard var det ja. Echinagard är ett i Sverige godkänt naturläkemedel. Köpt Echinagard görs av saft av röd solhatt och av hela solhattsblad. Uppblandat i etanol och renat vatten. Enligt vissa undersökningar hjälper Echinagard inte alls vid förkylningssymtom. Till exempel den här amerikanska
Min hemgjorda är gjord av hela röd solhattsblad som har dragit i ren sprit i över 1 år. Det räcker med 6 - 8 veckor innan så kallade tinkturer har dragit klart. Röd solhatt även kallad rudbeckia innehåller flera ämnen som motverkar infektioner orsakade av bakterier, svamp och virus. En av de bästa immunförsvarshöjande växterna som även har god effekt på svårläkta sår. Kan drickas färsk eller torkad som te. Eller göras som tinktur. Både rot och blommor kan användas.
Innan alla läkemedel kom till använde man sig av örter och växter från naturen för att lindra och bota sjukdom så om dom hjälpte då varför inte nu?
Så anonym vad är skillnaden mellan den köpta och min hemgjorda? Att min är gjord på brännvin istället för etanol? Ja vissa underökningar visar att Echinagard är verkningslöst men det var inte bara den hemgjorda utan även den köpta så om dom undersökningarna stämmer är det synd om mina barn vilken jag än ger dom. Men det finns något som heter sockerpiller som har stor verkan på sjukdomar och symtom. Så om vi nu tror att Echingard hjälper och den hjälper oss så varför då inte ta den?

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra skrivet. Det är mer synd om dom barn som bara får köpt saft,sylt m.m Det är så lätt att gå ut i skogen och plocka några bär att koka på och då blir det en liten utflykt också. Så fortsätt du. Gunilla

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...