tisdag 6 augusti 2013

Fortsätter göra egna saker

Nu när S och sen också L har varit superförkyld har jag tagit Echinagard för att inte bli förkyld jag med. Det hjälpte sådär. Jag slapp snuvan men fick hostan. En flaska med 50 ml Echinagard kostar 82 kronor.
Jag gör såklart egen. =) Om den fungerar vet jag inte än. Jag gjorde den förra sommaren och den har stått och dragit fram tills idag då jag silade av den och hällde den på en tom flaska köpt Echinagard. Röd solhatt odlar jag i trädgården och den är flerårig. Sen tog jag lite brännvin av maken och blandade blad och sprit. Sen har det alltså dragit i ett år. Enligt en örtbok som jag har ska tinkturer dra mellan 6 - 8 veckor. Så antingen är min jättestark eller så jag effekten försvunnit helt. Den luktar väldigt starkt i alla fall. Ny echinagard ska i alla fall göras imorgon. För nu åskar och regnar det.
Jag fortsätter att rensa och nu ger jag bort det mesta. Det är roligare att ge än att få. L:s byrå som dom skulle hämta igår hämtades imorse så nu är jag av med den också. Men som vanligt går det sådär. Sakerna försvinner inte så fort som jag skulle vilja. Jag vill bli av med dom på en gång, helst redan igår. Jag avskyr när folk vill ha saker men sen slutar att höra av sig. Jag kan ju lika gärna lämna sakerna till Myrorna eller liknade så jag blir av med dom på en gång istället för att vara snäll och ge bort dom via Facebook.

1 kommentar:

Anonym sa...

kosta på dina barn riktig ichina gard istället!!! Helt verkningslöst enl tester jag läst, att göra eget.

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...