lördag 3 augusti 2013

Fripassagerare och försäljning

Expansionskärlet är sålt och vi är 300 kronor rikare. Ikväll kommer det en och förhoppningsvis köper S dataskrivbord. Varmvattenberedaren däremot är det ingen som visat intresse för.
När jag var ute och vattnade igår kväll kom det en fjäril och satte sig på min tröja. Där satt han och vägrade flyga iväg under hela vattningsrundan. När jag var klar satte jag den på L:s tröja (bilden) och när hon tröttnade på fripassageraren satte vi honom på en tomatplanta. Där satt han kvar ett bra tag innan han tröttnade och flög iväg.
Lite grejer är uthämtade på posten. En bok om hårklippning som jag vann på Tradera. Vi klipper varandra i familjen P. Även min pappa och min farbror klipper vi. Så jag tänkte vi skulle uppgradera oss. 
Vattentunnorna är ihopkopplade. Även denna gång använde maken en rör från den gamla hammocken.
Jag traglar fortfarande på med L:s matte. Går väl sådär. Så såg jag på ett mjölkpaket att det finns något som heter mattecentrum. Dom finns inne i stora staden och man kan få hjälp med matte där. Tyvärr gäller det bara dom som går på högstadiet och gymnasiet. Men dom har instruktioner och hjälp till alla årskurser på hemsidan så L och jag har kollat in några av filmerna till hennes årskurs. Vi skrev även ut en multiplikationstabell.
Anonym frågade vart jag byter mina saker. Jag är med i grupper på facebook. Skriv bortskänkes, sökes eller riktnummer eller stad i sökrutan så kommer det upp grupper. Annars är Freecycle stora i Göteborg. Tyvärr inte här hos oss. I min länklista finns det även massor av grupper där folk ger bort eller skänker saker. 

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...