lördag 10 augusti 2013

Hemmapyssel

Rabarberdrickan är upptappad på flaskor. 3 stora flaskor blev det. Kommer räcka till frukosten i flera dagar.
Av silet gjorde jag rabarberpaj. Det var så mycket bitar att det skulle räckt till 3 pajer men jag har bara två formar så resten slängde jag. =(
När ugnen ändå var varm passade jag på att baka lite bröd. L:s favoritbröd långpannebröd och S favorit vetekakor.
En av saccosäckarna är bortbytt. Vi har (hade) 3 stycken. En ligger i vardagsrummet och M eller L brukar ligga i den och se på tv. En ligger i lekstugan (det är en billig plastvariant, dom andra två är jättedyra från ett möbelvaruhus - jag bytte till mig dom) och jag såg häromdagen att den hade möglat så den ligger och väntar på att maken ska åka till tippen med alla miljoner grejer som ligger och väntar på att få avsluta sina dagar. Den tredje (den som jag böt bort) låg under spelbordet i lek/gäst/tvrummet i källaren. Den satt aldrig någon i så jag som rensar böt då bort den. Jag fick en flaska sköljmedel. Jag gör ju mitt eget sköljmedel men det kan vara skönt med ett köpt som omväxling. Sen kan jag använda den tomma flaskan till mitt hemgjorda sköljmedel så jag kan ta tillbaka glasflaskorna till att ha saft i igen.
 L och pojkvännen lär varandra svenska/engelska så det går härliga till. Dom går runt i huset och trädgården och pekar på allt och säger det heter det och det heter det.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...