måndag 12 augusti 2013

Igång igen

och jobbar. Det gick väldigt bra. Kul att träffa alla igen och komma ut. Magen mår bättre än på länge (peppar peppar). Men inte kul att gå upp på morgonen igen. Nästa vecka börjar L skolan så då måste vi gå upp i alla fall.
L och pojkvännen fortsätter att lära varandra engelska/svenska. Vilket bland annat L:s whiteboardtavla är ett bevis på.
Första omgången basilika är skördad. Alla mina kryddor frös ihjäl i vinter så jag fick skaffa nya. Jag vet inte om det är därför men det har inte alls blivit lika många skördar som det brukar bli. Tyvärr eftersom vi försöker vara självförsörjande på örtte och örtkryddor.
Igår kom det ett par och skulle hämta S gamla byrå. Vi böt den mot en massa grönsaker från deras trädgård. Potatis, lök och morötter. Skutt älskar morotsblast så han blev extra glad.
På morgonen innan jobbet mår jag så illa att jag inte kan äta frukost. Så jag äter min frukost när dom andra dricker halv 10 kaffet. Jag tar oftast med en läfsa. Läfsor innehåller kummin och kummin är bra mot magbesvär. Nya läfsor är bakade. Med mig jobbande igen går det åt 5 i veckan.
Elräkningen kom idag. Den första sen vi böt elpanna. 300 kronor mindre än i augusti förra året. Och då är inte värmepumpen inkopplad än. Dom skulle komma och installera översättaren förra veckan eller denna vecka men än sål änge har dom inte hört av sig. Så länge som värmepumpen inte går går det åt mer el. Tur att det inte är vinter och kallt för då skulle det verkligen gå åt el. Om minskningen är för den nya elpannan eller beror på nya vanor eller något det återstår att se. Jag hoppas ju att det är den nya elpannan som ger resultat. Det verkar som om allt i pannrummet klarat sig. Hur golvet/taket ser ut vet vi fortfarande inte.


Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...