lördag 31 augusti 2013

Tankar om ensamhet

Maken brukar klaga på att han aldrig får vara ensam. Han är omgiven av människor hela dagarna på jobbet och av oss hela tiden på kvällarna och helgerna. Jag brukar svara att det är så det är att ha en familj. Jag har nu varit omgiven av andra hela sommaren. L går nu i skolan men S har varit hemma när jag kommit hem från jobbet, hon börjar skolan nästa vecka. Jag gillar att ha min familj runt omkring mig. I sociala sammanhang är jag väldigt blyg så där känner jag mig mest borta. Jag gillar att vara på jobbet och prata med mina arbetskamrater eller med våra brukare (patienter kallas så numera i alla fall hos oss) men jag trivs lika bra när jag pysslar själv inne i medicinrummet och inte behöver prata med någon. Jag har varit helt ensam hemma idag men tröttnade efter 5 minuter och längtade tills alla kom hem igen.
S och L var på bio. Dumma mig 2. Gratis biobiljetter och gratis menyer. Dels via pantjakten och dels via att jag svarar på frågor på filmklubben. Före var dom på MacDonalds och åt lunch och efter var dom och shoppade fler nya kläder till L. Hon har största garderoben i familjen P och det vill inte säga lite det. M spelar match och maken är och fiskar/ger present. En kompis till honom fyllde år och maken och en annan kompis gav honom en fiskedag i fiskeklubben med privata sjöar dom är med i. Jag hoppas verkligen han får något idag. Det har varit dåligt med fisk i sommar. Ingen alls mer än en yttepytteliten abborre. Min morfar ska som jag skrivit förut få en hemfiskad fisk när han fyller år. Han gav en indirekt önskan på det. Sen försöker vi vara självförsörjande på i alla fall lite av våran fisk. Vi äter fisk en gång i veckan så då går det åt 52 fiskar på ett år.
När tjejerna var borta ägnade jag mig åt hemmapyssel. Jag la ut lite saker som bytes och skänkes. Några saker hade jag haft som byte (lite frukt) men ingen var intresserad. Men sekunden efter jag ändrade till skänkes var helt plötsligt två stycken intresserade. Jag har plockat en kasse äpplen som ska omvandlas till vinäger imorgon tänkte jag. Jag är ju stolt ägare till en hemgjord vinägermoder. =) Jag har plockat physialis. Verkligen ett bra köp att köpa dom fröna. Finns hur mycket physialis som helst. Tomater och chili med men dom vill inte mogna. Frågan är hur länge jag vågar ha dom kvar ute. Jag har städat. Sen har jag legat på sängen och läst. =) När det blev för tyst satte jag på radion.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...