onsdag 14 augusti 2013

Veckans sparade pengar

Elräkningen hade minskat 300 kronor mot juli förra året. Om det är nya elpannan eller våra elbesparande saker som ger resultat vet jag inte.

1 Gjort rabarberdricka. Pojkvännen hade aldrig druckit eller smakat rabarber innan. Han tyckte det var jättegott.

2 Gjort rabarberpaj på silet från drickan.

3 Bakat läfsor att ha till frukostfikat på jobbet.

4 Bakat långpannebröd och vetekakor.

5 Bakade brödet när ugnen ändå var var av pajbaket.

6 Skördat basilika som nu hänger på tork i pannrummet. Vi är självförsörjande på basilika, oregano och pepparmynta.

7 Bytt till mig hemodlade potatisar, morötter och lök.

8 Bytt till mig en flaska sköljmedel.

9 Bytt till mig en bal med toapapper och en bal med hushållspapper.

10 Vattnat inne och ute med vatten från regnvattentunnan.

11 Bytt till mig en liter yoghurt.

12 Skördat 1 liter hallon.

13 Tvättar tvätten med tvättbollen.

14 Gjort nya solrosskott.

15 Ger Skutt maskrosblad och kirskål dom dagarna det inte regnar.

16 Ger Skutt sallad från ballkonglådorna dom dagarna det regnar.

17 På morgonen får Skutt morot med morotsblast som jag böt till mig.

18 Översättaren mellan värmepumpen och elpannan är installerad. Vilket gör att värmepumpen går igen.

19 Vädrat istället för att sätta på takfläktarna.

20 Maken har handlat 10 dagars handlingen på City gross. Gick på 1404,41.

21 Hade med tygkassar till mathandlingen.

22 Köpte extrapris ost på Citygross när vi ändå var där. 39,90 kronor/kilo. Köpte 2,7 kilo så sparade ungefär 40,50 mot våran vanliga ost.

23 Köpte 2 extrapris kycklingar på Citygross när vi var där. 24,95/kilo. Man fick bara köpa max 2 stycken.

24 - 36 se en gammal lista, det är sånt vi alltid gör.


Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...