söndag 4 augusti 2013

Veckans ut

Det går som jag skrev trögt med bytena så jag som vill bli av med sakerna har ändrat dom till skänkes. Vissa saker (som mikron) vill flera personer då ha. Andra saker (som en lång ikea hylla) vill flera också ha men dom hoppar när dom hör var vi bor. 10 min med bil från centrum, 20 min med buss.

1 epilator gett till kyrkans loppis.

1 mikro som vi hade i husvagnen gett bort.

Bytt bort en vägglampa, en cdspelare och en väggklocka.

Bytt bort min gamla mobil. Skickade även med laddare och hörlurarna som var till mobilen före gamla mobilen.

Bytt bort en madrass, 8 gamla ölflaskor och 7 klädesplagg till min bytarkompis.

Sålt S dataskrivbord.

Sålt det gamla expansionskärlet.

Lagt dom återstående 13 gamla barnmats och tacoburkarna i återvinningen.

Slagit sönder ett vinglas.

Summa: 40 saker.

Så mycket saker som försvinner ut varje vecka kan man tro att vårat hus är överbelamrat med grejer. Vilket det alltså också är, det är därför jag rensar. Men än sålänge skrapar jag bara på ytan av grejberget. Nu är dessutom kyrkans loppis slut för i år så nu blir det svårare att bli av med sakerna. Inte bara att ta med dom när man ska åka någonstans och slänga in dom på vägen.

1 kommentar:

Esbe sa...

Svårt det där... följer dina inlägg och tycker att det känns lite gamigt av folk att bara ta emot grejerna när de blir gratis... men sen att de inte kan hämta dem ens? Mysko! Ibland tänker jag att man kan mötas halvvägs (ofta så ska man ju ta sig nånstans) för jag är kanske lika intresserad av det jag får tillbaka från den som jag byter med, men generellt... om man skänker bort grejer så borde ju folk räkna med att hämta dem själva?

Man samlar på sig mycket skit annars. Jag bävar för att ge mig in i mitt förråd (något som jag måste eftersom hela mitt bohag av sånt som jag behöver nu finns där - porslin, bestick o s v... en kompis har varit snäll och lånat ut tills dess jag lyckats hitta mina grejer igen).

Men det är bara att kämpa på! Jag hoppas att det ska vara lättare att rensa ur genom att bara släpa in väldigt lite åt gången i lägenheten. Typ en låda, max två på sin höjd.

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...