torsdag 12 september 2013

Aldrig mer

För ett tag sedan ringde en säljare från Kalle Anka. Vi har nix telefon men har man använt en tjänst förut får dom ringa igen. Jättedumt men så är det. Man fick ett visst antal nummer och Sune i Grekland dvd för 79 kronor. M gillar Kalle och det är nästan vad en dvd kostar så jag nappade. Man behövde inte säga upp tidningen utan det var bara dom här numren det gällde så man behövde inte tänka på uppsägningstider och annat sa säljaren. Igår landade en räkning från Kalle Anka i brevlådan igen och det stod att det var en tills vidare prenumeration så jag gick in och sa upp den. Den första räkningen på 79 kronor fick vi i augusti och betalade i augusti. Idag fick jag följande svar från Egmont Kids:
Då ni har valt en tillsvidareprenumeration, en tillsvidareprenumeration löper automatiskt på med 4 nr åt gången och kostar 114 kr per period och ska avslutas senast 3 veckor innan nästa påbörjad period så är er prenumeration avslutad efter nr 42. Ber er vänligen att betala de 2 återstående fakturor, á 114 kr som avser nr 35 – nr 38 och nr 39 – nr 42. Vi på Egmont Kids Media Nordic AB tackar för den här tiden!
Så mycket för ingen uppsägningstid och ingen tills vidare prenumeration. Säljaren ljög för mig och jag får betala 228 kronor för en massa tidningar som vi inte vill ha. Aldrig mer att jag nappar på ett erbjudande från Egmont Kids och Kalle Anka. =( Sen tycker jag att Egmont kids är extremt fula också som skickar ut räkningen så pass sent att man måste betala för och få två perioder till. Grrrrr för dom.
Lite gratissaker har kommit in. Jag har fått en A-creme, en xyliderm creme och 2 biobiljetter gratis från?? Bara att tacka och buga. =) Maken och S har eksem på sina händer så det ska bli spännande att prova dom här cremerna. Jag har hört att dom ska vara bra mot eksem. Maken smörjer med kortison nästan hela tiden så hans fingrar blir jätte sköra.
Igår var min bytarkompis här och fikade. Alltid lika trevligt. =) Hon fick min one-piece som jag använt två eller tre gånger och våran gamla tryck-kokare. Jag fick en hög med kläder. =) Massor av fina kläder. =) Tack så mycket. <3 p="">

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...