lördag 28 september 2013

Blev inte tredje gången gillt

Min äppelcidervinäger gick åt skogen den här gången med. =( Det blev massor massor av bananflugor i köket och jag undrade var 17 dom kom ifrån. Det var bananflugsolding i min äppelcidervinäger om jag säger så. Så äckligt att jag nog lägger äppelcidervinäger planerna på hyllan och håller mig till att bara göra egen vitvinsvinäger.
Idag styrde S och jag bilen mot en stad bredvid våran stora stad där det vankades bytardag. Lite fynd blev det idag också.  S hittade 2 stickade tröjor som hon sa att hon ville ha innan (jag betalade). Sen hittade vi 4 par växa i vinterstövlar till L, 2 par växa i skor till L (det ena paret kostade 50 kronor  och var nästan oanvända - nya kostar dom över 1000 kronor om man tycker sånt är viktigt), ett par tights till L, en snyggkappa till L i nästa storlek så hon kan ha den ett tag och 3 hästböcker till L. Allt för 300 kronor.
Samtidigt styrde maken M:s bil in till stora staden där det vankades energiavfalls dag på tippen. Alla som lämnade in elavfall fick en kasse som man kunde förvara sitt elavfall i. Det var en sanning med modifikation eller om man har väldigt lite elavfall och inte som vi en hel kartong full. Han lämnade även L på lekdejt till min bytarkompis son som var här igår.
På kvällen styrde maken och jag bilen till Ica där vi köpte gratis spolarvätska, hämtade ut paket och skickade paket.
L skulle på discokalas hos en klasskompis och blev iordninggjord av S. Återigen använde vi vågtången som L fick när hon fyllde av M. Presenten var köpt när Lekmer hade rabatt och jag köpte massor av presenter till kommande kalas och la i presentskåpet. Inslagen i sparat presentpapper med en massa snöre på. När L hade kalas sist var snöret det roligaste tyckte alla tjejerna.
Sen har jag experimenterat. En sak som kommer att spara 90 kronor om det fungerar som det ska. Jag har dessutom forskat reda på en sak som kommer att spara 700 kronor, bensin, tid och rädda en sak från att slängas på tippen. Fortsättning följer.



Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...