lördag 7 september 2013

Ibland blir det inte alls som tänkt

Maken och jag kom inte till huvudstaden. Det hände en sak så en väldigt kär person till oss hamnade på sjukhus och blev opererad. Jag ringde Scandic och receptionisten skulle prata med sin chef om vi kunde få boka om rummet och komma en annan helg eftersom det var väldigt speciella omständigheter. Hennes förslag. Jag tyckte inte vi hade råd att ta avbokningsbart rum tyvärr.  Jag har inte hört något men jag hoppas att det funkar. Jag tycker inte vi har råd att betala rummet en gång till.
Höstens alla bytardagar har börjat dra igång och idag var en av dom. Som jag alltså skulle ha missat men nu gjorde jag det inte. S och jag åkte dit och skulle leta vinterstövlar till L. Dagens bytardag siktade mest in sig på barnsaker så vi hittade inga stövlar men en hel del annat. En höst/inte fullt så kall vinter jacka till mig. Jag har velat ha en sån svart modell sen S fick en för 600 kronor av min mamma. Min kostade 80 kronor. =) Fler bollhavsbollar, två fortfarande inplastade dvdfilmer om att rida och sköta en häst, high school musical box, singstar spel, en vinterjacka till L, en finklänning till L, en klänning och en tröja att växa i till L och en tröja till S. Allt för 325 kronor, med min jacka. Shoppingen i Stockholm hade nog gått på mer så jag är nöjd.
Imorgon har maken och jag bröllopsdag, det var därför vi skulle åka bort. Maken ville att vi skulle ge presenterna redan i torsdags så det gjorde vi. Maken fick en bilkamera av mig. I vissa länder får man rabatt på bilförsäkringen om man har en bilkamera, tyvärr inte i Sverige. Men om det händer något och det är den andra bilens fel så kan vi bevisa det. Det är lagligt att ha den när man sitter i bilen och kör och på våran egen uppfart. Men om bilen står parkerad någonstans än hemma och vi får inbrott i den så är det inte lagligt att filma tjuven. Jag tror det var så i alla fall. Paragrafer är skrivna så man inte fattar ett skvatt. Jag fick ett nytt handtag och ett lås till omklädningsrummet som är utanför duschen och bastun. När vi har gäster som bor och dom ska duscha brukar vi göra skyltar att sätta på dörren med upptaget. Har hänt 2 gånger sen maken fick omklädningsrummet i present för 16 år sedan att någon sovit över och använt duschen. Men nu kan även vi låsa om oss när vi duschar. Jag önskade mig det så det var en bra present. =) Vi brukar gå ihop och köpa en gemensam present oftast till hemmet men i år blev det varsin. Vi är inte alls så romantiska att vi ger blommor och choklad utan det blir nyttopresenter som vi oftast skulle ha köpt i alla fall. Som till exempel låset och handtaget till duschen.
Eftersom planen var att vara borta hela helgen hade jag pysslat undan det mesta så förutom bytardagen har vi tagit det mest lugnt. Lite kiwisar som började bli lite ledsna har blivit skurna och lagda i frysen för att bli smothie eller sorbet. Böcker har blivit lästa och lite mer saker inlagda som skänkes, bytes och säljes.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...