tisdag 3 september 2013

Ser ut som ett knöligt smörpaket

När man har öppnat ett paket med smör eller margarin (inte dom i askar utan dom i papper) och sätter på pappret igen ser det inte så bra ut alla gånger.
Ungefär så ser necessären som jag sydde idag ut. Huvudsaken är att den funkar och det får jag se i helgen. På våra två resor med övernattning så har jag använt en plastpåse till diverse smink och hygienartiklar. Jag har inte haft någon necessär nämligen. I husvagnen har vi alltid med en stor beautybox med alla grejer i. När vi bara ska vara borta en eller två nätter vill jag inte släpa med hela den. Men nu har jag alltså sytt mig en necessär med ett tyg och en dragkedja som jag hade hemma. Jag vet inte vad jag gjorde för fel för den ser inte alls ut som på bild för bild beskrivningen som jag hittade på nätet.
En annan sak som jag inte brukar lyckas med och som S alltid brukar göra nu för tiden är baka bullar. Jag bakar allt vårat bröd nästan men bullar lyckas jag aldrig med. Dom brukar bli stenhårda. Mammorna tror allt från för mycket mjöl till för långt gräddade. S lyckas alltid med sina bullar. Nu går S i skolan igen och har inte tid att baka bullar. Så jag gav det ett försök till och dom blev inte stenhårda. Riktigt goda faktiskt. Jag använde snabbjäst som jag vann i en baktävling. Bara 15 minuters jäsning efter utbakning. Receptet stod bak på påsen.
Tisdag och öppet bybibliotek. Jag lämnade tillbaka en bok. Ingen av mina reserverade böcker hade kommit så jag gick runt bland hyllorna och tittade lite. Jag hittade en hel del. Sen när jag kom hem fick jag sms om att en bok hade kommit. Så det blir ett besök om en vecka igen. =)
Maken var inte helt emot att ha musteri som hobbyverksamhet. Han funderade på att bara köpa rivaren och sen skaffa motorisering till våran hemgjorda mustpress istället. Han skulle klura på det.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...