fredag 13 september 2013

Som sagt var aldrig mer

Fortsättning på Kalle Anka och Egmont kids. Idag landande en ny räkning i brevlådan. Samma nummer och samma ocr nummer och samma allting. En exakt kopia av räkningen som landade i brevlådan häromdagen. Nu vill dom alltså att vi ska betala samma räkning två gånger. Vilket jag inte tänker göra jag tänker bara betala den ena sen får vi se vad dom hittar på då. Dom kan ju inte skicka påminnelse eftersom jag betalat räkningen. Aldrig mer Kalle Anka och Egmont kids. Misstag kan alla göra men om jag inte hade tänkt på att det var samma räkning och betalat den två gånger kan man ju undra vad som hänt.
S som har en pojkvän over there har blivit en van resenär. Hon har bara haft den största resväskan och sen har vi flera stycken av en liten modell men vi har saknat mellanstorleken. Men så var det en som sålde en för 200 kronor. Nypris ligger på 699 kronor och uppåt så en rejäl besparing alltså. Återigen vi skulle ha sparat mer om vi inte köpt den alls men S behövde ha en mellanväska och maken har också pratat om att skaffa en. Maken blev väl inte direkt överförtjust över en rosa resväska men priset vann.
Två byten är gjorda. High school musical boxen som S och jag köpte på bytardagen för 50 kronor (S hade den redan visade det sig när vi kom hem) böt jag bort mot två paket kaffe.
Det ena paketet böt jag bort mot en par gummistövlar till L. Dom är lite för stora för L så hon får ta ett par som S och jag brukar ha men som egentligen är för små för oss. Vi samsas om samma par gummistövlar som egentligen är mina men som S brukar ta. Nu har S och jag varsitt par tills L vuxit i dom. Jag märkte nämligen häromdagen när det regnade och jag tog fram L:s gummistövlar att ena paret var storlek 32 och andra paret 35. L har storlek 37. När jag efterlyste gummistövlar passade jag på att efterlysa vinterstövlar också. För det har hon vuxit ur alla sina par.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...