söndag 15 september 2013

Veckans ut

Rensningen fortsätter så smått. Lite mer inspiration har jag fått av boken Zero zaste där författaren och hennes familj flyttade till mycket mindre boende och gjorde sig av med nästan alla sina grejer. Jag känner för att rensa hej vilt men ska lugns mig tills jag läst klart boken. Det brukar ryka en massa som jag ångrar när inspirationen flödar som mest. Vi håller fortfarande på med projekt äta ur frysen så där ryker en massa saker men mat räknas inte på min lista.

En Epilator gett till Myrorna.

Två locktänger gett till Myrorna.

3 skärp som L vuxit ur gett till Myrorna.

En one-piece bytt bort.

Den gamla tryck-kokaren gett bort.

2 tacoburkar slängda i återvinningen. Jag brukar göra tacosås och frysa men den blir så rinnig när vi tinar den. Nu köper vi alltid tacosås även om det blir dyrare än den hemgjorda. Vilket gör att jag inte behöver ha kvar dom tomma tacoburkarna som jag använde till hemgjord tacosås.

Summa: 10 saker

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...