söndag 22 september 2013

Veckans ut

Böckerna om Zero waste ger mig inspiration att börja rensa, städa och göra om. Lite saker ligger ute som bytes på bytarsidan. Kokböckerna fick sig en rejäl rensning igår. Vi flyttade dom till en lite större hylla istället för som dom stod på 2 lite mindre hyllor. Det gjorde att alla kokböcker inte fick plats. Men eftersom jag inte ens använder hälften av dom så tog jag bort några. S tog dom och ville ha tills hon flyttar hemifrån därför står dom inte med på listan (dom är ju kvar i huset).

Gett bort en sänghimmelstång som S hade på sitt rum när hon var liten. L har också haft den en kort stund innan vi skaffade våningssängen.

Gett bort två påslakan till en som skulle ha dom till hundsängar.

Slängt 3 slush glas som vi sparat sen vi var på Liseberg. Vi sparade dom för vi har en egen slush maskin och tyckte det skulle vara kul att dricka ur dom igen. Vi kan lika gärna dricka slush ur vanliga glas.

2 prydnadskuddar som M haft på sitt rum i över 15 år slängda. Han ville inte ha kvar dom  - jag tvättade dom för jag tänkte ge bort dom - dom var så utslitna att dom sprack i tvättmaskinen. Jag har sparat fyllningen att ha som stoppning när jag behöver det.

2 bakformar slängda och en bakform gett bort. S och jag var på Ikea och handlade då köpte jag en ny bakform (mina läcker). Den hade utbytbar botten till både tårtbotten och sockerkaka så jag gav bort sockerkaksformen. Egentligen bara 2 ut eftersom jag köpte en ny.

2 kaffekannor lagda till Myrorna.

Summa: 12 saker.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...