söndag 29 september 2013

Veckans ut

Rensningen/städningen fortsätter. Köket har fått sig en rejäl upplyftning. En massa gamla matvaror som vi inte har ätit/kommer att äta är lagda i komposten. En hög med gamla glasskartonger och andra plastburkar är lagda i återvinningen. Några är utbytta mot glasburkar vi redan hade hemma och några är utbytta mot nya glasburkar från Ikea. Men dom flesta är utbytta mot såna glasburkar vi redan hade hemma. Sen fick sig matlådsskåpet en rejäl rensning också. Hur många tomma glasskartonger behöver man ha egentligen? Jag sparade 7 stycken och slängde mer än hälften. Tippen inne i stora staden hade elprylslämninshelg så maken var där med alla våra gamla elprylar som vi samlat i en stor låda.

1 gammal bakmaskinskokbok där vi inte har kvar bakmaskinen lagd i pappersåtervinningen.

15 glassförpackningar och andra plastlådor lagda i återvinningen.

7 av L:s urvuxna skor gett bort.

2 av L:s urvuxna skor bytt bort.

1 bok bytt bort.

2 av L:s urvuxna gummistövlar gett bort.

16 dlmått, tsk, msk och kryddmått gett till Myrorna. Egentligen blev det inte så många ut. Jag köpte 8 nya mått i rostfritt stål och böt ut dom i plast vi hade hemma. Så 8 mindre mått.

1 msk slängd.

1 glasassiett som gått sönder slängt.

S har rensat ut en kasse kläder som jag fick äran att ge bort via hjälpsidan. Hur många plagg vet jag inte, jag räknade dom inte men minst 10 stycken.

1 trasig termos slängd.

S gamla whiteboardtavla gett bort.

En stor låda trasiga elprylar lämnat till elektronikåtervinningen. Hur många det var har jag ingen aning om men minst 10 saker i alla fall.

Summa: 60 saker

Ojdå!!


Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...