söndag 8 september 2013

Veckans ut

En morgon när L och jag gick till skolan märkte vi att ojdå nu var det visst höst. Så det blev att rensa garderoberna och flytta ner sommarkläderna i källaren. Maken har även varit en sväng till till tippen igen. Sen har maken drabbats av min rensiver och rensat bland sina pappershögar. Fick tipset av Mia om bloggen rensaut så där kommer jag nog försöka hitta lösningar och inspiration till mer rensning när dom utrensade grejerna börjar tryta någon gång kanske. =)

10 av mina gamla kläder lagda till Myrorna.

9 av L:s gamla kläder lagda till Myrorna.

Bytt bort makens golfbag.

En trasig stol slängd.

Våran gamla trasiga motorgräsklippare slängd.

Den hembyggda extrasängen som vi hade i husvagnen slängd.

4 filmer/leksaker gett bort till liten tjej som fyllde år.

Gett bort en av våra gamla handgräsklippare.

Slängt ett par vinterstövlar efter L som var trasiga.

Skickat en bok som jag köpte med aldrig läst (Potensgivarna - jag försökte ge bort den på bokbytardagen på facebook men ingen ville ha den) till en kompis som fyllde år.

6 kilo kapsyler som vi fick och skulle ha att räkna med till L slängda i återvinningen. Vi räknar med knappar nu mycket skönare för små fingrar.

Minst 10 papper och tidningar lagda i pappersåtervinningen av maken.

Summa 46 saker.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...