fredag 18 oktober 2013

Sugen

En av mina jobbarkompisar har precis som jag ett diafragmabråck. När hon gick ner 5 kg försvann alla hennes besvär. Jag har nu börjat att "hårdbanta". Förra veckan tänkte jag bara på vad jag åt och gick ner 1,2 kilo. Den här veckan dricker jag shake till lunch (+ att jag tänker på vad jag äter fortfarande). En kortsiktigt lösning jag vet men jag tänkte så här. Om jag går ner snabbt i vikt mår jag förhoppningsvis bättre och kan gå ut och röra på mig mer utan att vara orolig för var närmsta toa ligger och utan att få tungt att andas. Bråcket trycker mot lungorna också vilket gör att jag har andningsbesvär till och från. Den förhoppningsvis snabba viktminskningen av shaken kanske dessutom får mig motiverad att gå ner mer i vikt men då genom att äta bättre och röra på mig mer. Hela veckan har gått över förväntan och jag har inte varit sugen på något och inte speciellt hungrigare heller. Förrns igår när jag såg på hela Sverige bakar och blev sjukt sugen på hallongrottsbakelser. När M och S var små åt vi ofta hallongrottsbakelser. Varje alla hjärtans dag och när vi ville fira eller lyxa till det lite extra. En sorts tradition som har försvunnit.
Så idag har jag och L bakat hallongrottor. Rättare sagt jag bakade och L slickade skålen. =) Ikväll ska dom omvandlas till hallongrottsbakelser som vi ska ha till mys.
Ett byte blev gjort medans jag var på jobbet. Han kom från annan ort och kunde ingen annan tid så jag la ett dataspel i brevlådan, han tog dataspelet och la i två påsar tagliateller istället. Allt medans jag var på jobbet.
A undrade var jag köpte teet igår. På Ekobutiken i Stadsträdgården. 140 kronor kostade burk och en massa tepåsar. Burken ska jag spara och ha dom få löspåsarna som hittar hit i. S och jag drack varsin kopp choklad och vaniljte igår kväll. Väldigt gott. Vi delade på samma påse och efteråt komposterade vi den. Vattnet kokade vi i vattenkokaren. Jag har hört att det ska vara mer ekonomiskt att koka vatten i mikron men efter att ha hört om undersökningen där dom vattnade två krukväxter. Den ena med mikrat vatten (som fått svalna) och den andra med omikrat vatten och den växten som blev vattnad med mikrat vatten dog så är jag lite restriktiv i min användning av mikron.

1 kommentar:

Pixie sa...

Hej trillade in här på din blogg och såg du fått diagnosen diagrammet bråck 2013. Hur gick det för dig? Sitter nämligen själv här med diafragma bråck som gett mig konstant klump i halsen och ont i magen. Hoppas du kan ge lite tips :)

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...