söndag 6 oktober 2013

Tid

Vissa verkar tro att deras tid är viktigare än andras. I fredags stod maken och väntade i 20 minuter på ett byte. Hon bestämde tiden och platsen för hon var sååå upptagen hela tiden och hade ingen bil så hon kunde absolut inte komma hit. Hon kom aldrig. När jag påpekade det för henne hade hon glömt det och vill nu att jag ska ta bilen och åka in extra till stora staden imorgon för att träffa henne klockan 13.00. Återigen bestämmer hon tid och plats. Jag har inga planer på att åka in så jag har inte svarat henne än. Jag kanske ångrar mig. Jag ska få 3 liter mjölk så det blir ingen förtjänst för mig eftersom bensinen kostar ungefär 3 liter mjölk att åka extra fram och tillbaka in till stora staden. Men om vi glömmer pengarna för ett ögonblick. Hon tycker att jag ska ta av min tid för att åka för att träffa henne och ta risken att hon glömmer igen.
Igår gick jag och väntade i flera timmar på att fönstersnubbarna skulle komma och göra klart det dom glömde i onsdags. Dom kom aldrig.
I förmiddags gick maken och väntade på att en skulle komma och hämta solariet som vi skänker bort. Solariet är tungt så maken måste vara hemma för att kunna hjälpa till att bära. Maken och M höll på sent igår kväll och skruvade isär det och bar upp det till garaget för att det skulle gå smidigt idag. Dom var borta hela dagen bägge två igår. Maken skulle bort klockan 12.00. Jag har pmat han som skulle komma men inget svar. Han kom aldrig heller. Han skulle komma klockan 11.00.
Vad får vissa att tro att deras tid är viktigare än andras tid?

1 kommentar:

Anonym sa...

Så fräckt :(
//Ingela

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...