måndag 25 november 2013

Anonym är i farten igen

Jag har fått en kommentar från Anonym igen. Jag väljer att inte publicera den som kommentar utan väljer att skriva den här istället. Troligtvis är Anonym avundsjuk på att vi klarar oss på att jag jobbar halvtid och att vi sparar ungefär 2500 kronor av min halvtidslön varje månad. "Snålmaja ! Du borde unna dina barn att få vara som andra barn och inte snåla på dem. Tänk lite..ska de också vara mobbade pga av dig??????????????" Mig veterligen är ingen mobbad på grund av mig. Mina barn är inte heller mobbade. L blir retad ibland för att hon har talsvårigheter och lite utstående tänder. Då är det barn som inte känner henne. Hon är med i klassen, tre killar i klassen frågade chans på henne förra veckan. Hon leker nästan varje dag efter skolan med en kompis. Talsvårigheterna och tänderna skulle vara samma även om jag slösade bort alla våra pengar, jobbade heltid och inte gjorde ett skit för miljön. Det är så tråkigt med anonyma kommentarer som gör att jag känner att jag måste försvara mig istället för att skriva det jag tänkt skriva, spartips, miljötips och om vårat vardagliga liv. Eller recept. Kycklingen i lergrytan igår var väldigt god. Men recept kommer om inte anonym skriver fler kommentarer för att h*n är avundsjuk så jag måste försvara mig igen. Uppenbarligen är det ju något i bloggen som gör att anonym läser den. Dessutom varför ska man vara som alla andra? L är världens bästa barn och det skriver jag inte bara för att jag är hennes mamma. Alla som träffar henne säger att hon är speciell. Hon är världens snällaste och frågar alltid hur det gick om någon slår sig. När någon blir retad i skolan går hon och säger till och tröstar. Hon älskar djur och natur och ser hon ett djur i nöd så räddar hon det även om det bara är en mask som ligger på asfalten. Hon sjunger egna sånger och spelar egna melodier på pianot. Hon tänker alldeles för mycket precis som jag gör. Men hon är som vilket barn som helst. Hon leker gärna, gillar inte läxor, smutsar ner sig, har Taco, pasta, pannkakor och hamburgare till favoritmat. Kort sagt hon är som andra barn. Hon ska få en Iphone 4G i julklapp. Fast sa häromdagen att hon gillade sin gamla mobil och ville ha kvar den för alltid. Vad är det som jag snålar på mina barn? Dom har kläder på kroppen. Dom får två lagade mål mat varje dag + frukost och minst ett mellanmål. Vi köper snabbmat någon gång i bland. Vi köper chips och läsk ibland. Vi har alla tvkanaler som finns på Viasat. M och S är över 20 år båda två så dom är vuxna nu och det är inte synd om dom heller. Inte blir dom mobbade dom heller. Eftersom min blogg har inriktningen spartips och miljö så skriver jag inte när vi inte orkar laga mat och åker till en hamburgerkedja eller till byns pizzeria. Vill man läsa sånt får man läsa någon annanstans. Jag tänker inte publicera din kommentar anonym och nästa gång du kommenterar kommer jag inte ens skriva om den i bloggen. Jag kommer bara lägga den i papperskorgen där den hör hemma.

4 kommentarer:

fru Larsson sa...

Usch va tråkigt med dessa anonyma kommentarer!! :(
Har följt din blogg väldigt länge och förstår inte varför folk ska hålla på att kommentera att det är synd om dina barn. Min mamma var hemma i flera år med mig och min syster och det är jag oerhört tacksam för idag. Vi kanske inte alltid hade råd att åka på lyxsemestrar och sånt, men vi hade gått om tid att umgås som en familj de andra 51 veckorna/år :)

Anonym sa...

Klart hon inte är annorunda för att du är ekonomiskt lagd och miljö intesserad
BRY dig inte ett dugg om anonym inte ett dugg gå inte i försvar alls
Du skriver så fina och bra inlägg det är det vi andra gillar bry dig om oss
Själv har jag bara ett halvtidsjobb en sjukpensionär till make och ja vi sparar med märkligt men sant Så vi är nog många som lever som du ibland tror jag vi är fler än vi tror att vi är Det finns ekonomiskt lagda både här och där i landet sverige
Men tråkigt nog retar vi en del personer märkligt vi borde ju inspirera dom
häls Maggan

Esbe sa...

Så mycket dumt folk kan få för sig. Tycker du är en superbra förebild för dina barn och människor runtomkring dig. Var det inte L som hade med sig vänner hem som tyckte att du var cool (eller nåt sånt) för att du fixar allt du gör?!

Rätt att inte ge mer uppmärksamhet åt dumma kommentarer (speciellt inte som det verkar komma från samma person varje gång).

Anonym sa...

Jag tycker du gör helt rätt! Ignorera människan!
//Ingela

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...