onsdag 13 november 2013

Veckans sparade pengar

Det stora jobbet med att sätta etikett på alla recept inlägg går långsamt framåt. Jag passar då även på att ta bort reklampaus inlägg. Jag känner inte att jag kan stå för dom längre. Förut när vi var fattiga som kyrkråttor var pengarna eller biobiljetterna vi fick för mina reklampauser välkomna men nu klarar vi oss bra med svart bältes spartips. Jag som satte som vision att få alla våra biobiljetter gratis får nog se mig besegrad där. Vi har i alla fall klarat oss i flera år utan att köpa biobiljetter. Företaget som jag skrev för biobiljetter har inte hört av sen jag skrev att två av mina biobiljetter redan var använda. Den enda som går på bio är L och ibland S så L får väl önska sig biobiljetter i julklapp. Hellre det än en massa grejer som vi redan har i överflöd.

1 Blev uttagen som testperson åt ett gym inne i stora staden. Jag ska träna där 5 gånger på 2 veckor och utvärdera. Mina 5 gånger är gratis sen får jag som tack träna gratis där resten av året. Jag cirkulationstränar eftersom jag inte har tränat sen skolgympan nästan.

2 Lånade makens träningsoverallsbyxor och t-shirt till min träning.

3 Fick låna S TSA lås att låsa skåpet med på träningen.

4 S fick 2 biljetter till premiären av Hunger Games, catching fire som en kompis vann men inte kunde utnyttja.
5 Fick 32 hamburgerbröd och 32 korvbröd av ena grannen som tack för lånet av verktyg. Jag som inte gillar att alla ska äga allting utan vill att man ska låna mer av varandra är bara glad över att dom vill låna saker av oss.
6 Vann ett presentkort på 150 kronor på Laplandecostore som jag handlat lite för. Jag fick betala lite. En till springform, osthyvel med bambuhandtag, salladsbestick i bambu och lipgloss med kokossmak blev det.

7 Anmält till mig en sida inne i stora staden där man lånar saker av varandra. Det ska vara saker som kostar lite mer i inköp som man inte använder så ofta. Tyvärr har jag inte fått något svar än. =(

8 Gjorde egen tårtbotten till fars dag.

9 Svärmor har köpt en platta ägg åt oss hos bonden. Vi betalar 40 kronor för 30 ägg och sparar ungefär 37,20.

10 Handlat saker till våran hemgjorda glögg på Coop för 106 kronor och fick betala 26 kronor.

11 Klippt isär Coop Visa kortet.

12 Bytt till mig 44 glas mot 2 trisslotter. 22 av glasen behöll vi och resten fick S. (Jag bytte också till mig 4 krukgubbar men dom var inte nödvändiga så ingen besparing där. Sen kanske vinglas inte heller är nödvändiga som mat t ex men men)

13 Böt till mig 2 liter yoghurt med smak.

14 Böt till mig 5 pepparmyntsplantor och 5 citronplantor.

15 L cyklar till och från skolan varje dag.

16 Letade reda på S gamla cykellysen som är lösa. Dom har L i väskan och sätter på cykeln efter att hon varit hos någon kompis och det är mörkt när hon cyklar hem. Vi går alltid och möter henne på halva vägen men lyse måste hon ha ändå.

17 - 35 se en gammal lista det är sånt vi alltid gör.


Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...