söndag 10 november 2013

Veckans ut

Nästan tur att jag inte skriver in saker längre. Har en känsla av att dom skulle bli fler än ut sakerna denna vecka. Inget är dock köpt som i köpt på riktigt. Saker att byta bort har jag köpt däremot. Bland annat har jag köpt en påse kattsand och bytt till mig 4 krukgubbar. Jag har velat ha krukgubbar hur länge som helst men alltså låtit bli att köpa dom, fram tills nu.

2 Bamse tandkrämstuber gett bort. Förbrukningsvaror räknas inte som ut eftersom vi gör av med flaskor och burkar hela tiden. Men dom här var nya. Jag har en förmåga att bunkra hygienartiklar. L tycker hon är vuxen nu och har börjat använda vuxentandkräm. Så jag gav bort dom två Bamse tandkrämerna vi hade kvar. Dom var oöppnade.

2 sänglådor som S hade under sängen som inte fick plats när hon fick en sängram bytt bort.

4 sängben som satt under S säng gett bort.

3 skålar gett till Myrorna.

2 djurmatskålar som vi hade över gett till Myrorna.

21 dricksglas gett bort. Jag böt till mig 44 nya glas (22 av dom står nu i S flytta hemifrån lådor) så inget ut egentligen.

1 djurtoalett som Skutt hatat och aldrig använt gett till Myrorna.

1 par vinterstövlar som L vuxit ur gett till en bytarkompis.

En hög med leksaker som låg i husvagnen gett till bytarkompisens son.

En kopp med fatt gett till min bytarkompis.

Summa: 21 saker och då räknar jag inte glasen.


1 kommentar:

A sa...

Krukgubbar lät kul, de tror jag inte du visat på bloggen? Nyfiken!
Mvh A

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...