torsdag 19 december 2013

Avslutning och jullov (för vissa)

Ikväll var L:s julavslutning med hela enheten i byns kyrka. Innan var det sedvanliga fackeltåget. Som L gick med i men jag skippade. Väldigt rörigt och väldigt väldigt fullt är en kort sammanfattning. Nu har L jullov. S fick jullov redan idag och jag jobbar imorgon sen har jag semester i 18 dagar. =) Det är planen i alla fall. Jag har planerat att jobba varje dag denna vecka men har insett varje morgon att nej det går inte att jobba idag heller. =( Jag är glad att jag klarade av att vara i kyrkan i 30 minuter i alla fall. Jag kom 15 minuter efter att det började. Maken, M och S hade annat för sig så det var bara jag kvar.
Julboxen från Naturalbox kom igår. Innehållet var: Phenomé nourishing sweet scrub. Hurraw läppcerat med kanelsmak.1 sesamkaka från Saltå kvarn. 1 påse fruktmarsmallows. En chokladkaka från Green and Black. Bourbon ekologiskt vaniljpulver. 4 teer från London tea company. Och provpåsar. =( Fast jag mailat och sagt att jag inte vill ha provpåsar två gånger. Sen var det med ett presentkort på Ecoliving på 50 kronor med. Men jag hittar inget som jag vill ha just nu.
Jag vann ett paket med 5 läppcerat från  Naked lips hos Ekomorsan. =) Jag gillar läppcerat med smak och använder bara ekologiska. Jag har massor av olika smaker. Kanske blir en tävling på ett läppcerat här med. =)
Lite fler julklappar är fixade. Långpannebröd är bakat till svärfar och brödkuponger är utskrivet också till svärfar. Korv är köpt på köttbutiken också till svärfar. Pappas julklapp är iordninggjord av maken. Vi köpte den begagnad i somras och har nu målat om den så den ser ny ut. En besparing på minst 900 kronor. =) + att jag tror att han önskar sig en sån. Mamma sa det en gång i alla fall. =) Det som är kvar att köpa är: undulat till L (tror inte h*n vill bo i presentskåpet till julafton). Makens och min sängram (ska köpas på mellandagarna). Makens systers familj. Två ätbara klappar till mamma (ska maken köpa imorgon efter jobbet/på lunchen så vi sparar bensinkostnaden).
Julmaten blev hemlevererad medans jag var på julavslutning. Så nu ska det bara göras julmat. Göras julgodis. Köpas och klä gran (och komma på vad vi ska göra med våran fula knappt några barr plastgran som vi haft i över 23 år). Julpynta. Städa gjorde vi till glögginet så lite finstädning kvar också.

1 kommentar:

Anonym sa...

Min väninna sparade toppen på sin gran och fick en minigran som hon ställde i köket. snyggt! Gunilla

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...