måndag 23 december 2013

Sky gör att Skutt ser rött

Nu kan julen komma. =)
Julgranen är klädd. M har gjort skinka och revbensspjäll. Alla julklappar är inslagna.
En julklapp är redan utdelad utan inslagning. L fick en undulat. Som hon har tjatat. =) Men första gången hon sa att hon ville ha en så sa jag till maken att hon ville ha en och jag med. =) Maken gick till min förvåning med på det på en gång. Jag behövde inte ens tjata. =) Men L som alltså inte visste att hon skulle få en har tjatat hål i huvet på oss. Vi bestämde att vi skulle köpa den idag och sa till L att vi skulle köpa julklappar till Skutt och Snöflinga. Vi ringde innan och det fanns 4 undulater kvar. Väl där sa vi till L att gå och titta på djuren och jag hämtade en kassörska. Inne i djurrummet sa vi till L att du ska få en undulat av oss. =) L sken upp som en sol och hela affären såg hennes glädje. =) Maken följde också med, han skulle köpa nya fiskar sa han (det gjorde han också men jag tror att han ville vara delaktig i undulatköpet). Jag har alltid haft undulater när jag var liten. Vi hade flera stycken när M och S var små också. Så en undulat känns som om den fulländar våran familj. L valde en blå undulat med lite grönt på huvudet. Jättefin. Hon heter Sky som i himlen. Någon som inte blev lika glad som L var Skutt som ligger och tjurar med huvudet inne i huset. Mer konkurrens ser han ut att tänka.
Gårdagens julfilm var Nu är det jul igen 2
och kvällen julfilm är Nu är det jul igen 3.
Imorgon ska jag ta en skärmfri dag så återkommer på onsdag med min sparade pengar lista. Bara för det är jul så behöver man inte slösa pengar.
Från oss alla till er alla en riktigt GOD JUL. =)

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...