måndag 30 december 2013

Storbak och presentfix

Jag gillar som jag skrivit förut att vara ute i god tid med presenter/julklappar så jag är redan igång och funderar på/skaffar presenter till dom som fyller januari- mars och till alla hjärtans dag. Idag har jag fixat en grej så jag kommer att få pappas present 200 kronor billigare. Jag fick betala 20 kronor för den så besparingen blir "bara" 180 kronor. Det är en sak som han gillar att göra så det blir jättebra. =) Jag har även köpt S alla hjärtans dags present. En sak som hon behöver och gillar så blir också jättebra. =) Jag har även räknat ut vad maken och L ska få i födelsedagspresent. Maken och jag ska nämligen inte ge varandra några presenter när vi fyller. Vi ska åka på weekend till huvudstaden igen istället. Vi åker helgen mellan vi fyller så blir en gemensam present. Grejer har vi som sagt var så det räcker och blir över. Därför blev jag så glad när jag kom på L:s present som blir 12 presenter i en och inte en enda grej. =)
Igår till lunch blev det fisksoppa.Fisksoppa är L:s favoritsoppa. Den här soppan ska det egentligen vara fiskrester i, den blir godare då. Men det hade jag inga så jag använde ett fiskblock istället. Recept kommer.
Jag och lite L och lite mer maken har storbakat idag. L rörde ihop smeten till långpannebrödet. Maken stekte läfsorna medans jag kavlade dom. Jag har 2 matberedare men gör alltid mina degar med en skål och en trägaffel.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...