onsdag 4 december 2013

Veckans sparade pengar

En väldigt kreativ och aktiv vecka både av mig och maken så en lång lista. =) Att jag rensar saker gör också att det hamnar lite insparade pengar.

1 Sålt en bonuscheck som jag fick för jag handlar på Ullaredskortet för 50 kronor.

2 Sålt rasulleran som jag köpte och aldrig använde för 30 kronor. Jag håller mig till tvättnötspulvret.
3 Tappat upp granskottsirapen som jag gjorde i våras på flaskor.
4 Planterat in pepparmynta.

5 Planterade pepparmyntan in egen kompostjord.
6 Fick en ram av svärmor i den storleken jag behövde och hade tänkt köpa.
7 Böt till mig lite kläder till L. Var egentligen ett skänkes men hon ville ha ljusstakar som jag skänkte bort så vi böt.

8 Gjort egen möbelputs av citronsaft och olivolja.

9 Sålt en bok för 100 kronor. (skolbok så du behöver inte vara orolig mamma)

10 Fyllt på bläckpatronerna i skrivaren med påfyllbart bläck.

11 Diskmaskinen har inte diskat rent. Ungefär halva disken är fortfarande smutsig efter disken. Maken blev arg på det häromdagen och plockade isär diskmaskinen. Vingarna eller vad det heter som snurrar och sprutar ut vatten hade gått sönder i ena kanten (både den uppe och den nere). Så vattnet sprutar på väggen istället för på disken. Maken lagade dom med silikon och nu blir disken ren igen.

12 När M gick i 8:an skulle dom skruva en bräda full med skruvar i slöjden. Den har stått i bokhyllan som prydnad i över 7 år. Jag har skruvat loss skruvarna så vi kan återanvända dom och lagt brädan i brasan. Jag sparar saker som gör i slöjden och har massor av såna saker. Det här var på riktigt bara en bräda med en massa skruvar i. Varför vi sparat den vete katten. S slängde sin på en gång.

13 Maken har klippt mig och L.

14 Köpt 12 paket kaffe på Coop för 59 kronor för 3 paket. Vi var där varje gång vi åkte förbi. Det går åt mycket kaffe här + att jag ska ha med en paket kaffe till jobbet varje månad + att S och jag ska göra något med några av paketen. Jag vet att jag skrev aldrig mer Coop och klippte mitt medlemskort, men man är väl inte sämre än att man kan ändra sig. =) Våran huvudsakliga mathandling sker dock på Ica men man vore bra dum om man inte nappar på klipp.
15 Gjort jordgubbssaft och restsylt.
 16 Fått en massa glöggmuggar och lite glöggtillbehör av en gammal jobbarkompis.
17 Fått en canada goose jacka och en ridhjälm till L.
18 Fått två par termobyxor till L.

19 Maken har köpt ved.

20 Vi eldar kalla dagar.

21 Gjort ströbröd av brödkanter som jag sparat i frysen.

22 Sålt en golfsak efter maken (han spelar inte golf längre - han fiskar istället) för 60 kronor.

23 Gjorde egen tårtbotten till tårtan som mamma fick som del av sin födelsedagspresent när hon hade kalas.

24 Maken ville ha värme i garaget när han mekar med bilar/pysslar där på vintern så han flyttade infravärmen från altanen till garaget. Vi hade två infravärme på altanen som vi aldrig använde. Den ena var det något fel på så den slängde vi men den andra fungerar alltså.

25 Inte köpt någon färdigmat eller snabbmat.

26 Poppat popcorn på spisen till mys.

27 Samordnat ärenden för att spara bensin.

28 - 45 se förra veckans lista. Det är sånt vi alltid gör.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...