måndag 13 januari 2014

Experiment igen

En förklaring till barnförsäkringen. Våran skolförsäkring gäller även på lov och på fritiden. Den ger högre belopp vid skada och vid olycksfall och den täckte mer än vad den privata barnförsäkringen gjorde. Jag har dock tagit bort punkten från veckans sparade pengar. När maken skulle säga upp den sa dom att försäkringen gällde till och med barnet fyller 25 år och inte till 20 år som det stod i pappret. Det gör att vi kommer att ha kvar den då M och S inte är försäkrade genom skolan.
Ett nytt experiment sitter nu i duschen. Vi sliter rätt hårt på duschdraperierna här. Eller hårt och hårt. Vi har gjort av med 4 stycken sen vi flyttade hit. Det är en var 5:e år ungefär. Onödigt för både kassan och miljön. Nu kanske man vill förändra lite ändå men vi böt alla för att dom var sönder och inte för att vi ville ha förändring. Jag sydde ett av gamla plastpåsar när den sista gick sönder. I väntan på att jag skulle få ändan ur och köpa ett nytt eller komma på något bättre att ha i duschen. Vi funderade på att skaffa glasvägg. Men duschen är specialgjord så ingen duschvägg passade utan då var vi tvungna att specialbeställa en vilket skulle kosta skjortan. Så nu sitter det en vanlig gardin där, köpt gratis på Jysk. Igår var vi tre stycken som duschade och det fungerar över förväntan bra. Eftersom det är gjort av tyg så kan det inte gå hål i plasten mer. =)
Jag trodde inte att jag hade mer saker att rensa ut men det hade jag. 3 hissgardiner har jag gett bort idag och en vas med konstgjorda blommor böt jag bort igår. Jag väntar även på en som ska komma och hämta en byrå som jag också ger bort. Igår sa L oj va mycket förändringar det börjar bli här. =) Så mycket vet jag inte. Spelbyrån bort från sovrummet (tv:n står på den andra byrån, spelbyrån var nästan tom på grejer, det enda som låg där var min spikmatta och en spelkonsol som var M:s som han ville ha tillbaka). Och sen det nya duschdraperiet.

2 kommentarer:

Anonym sa...



Hej
Täcker barnförsäkringen genom skolan även sjukdom? För det gör ju barnförsäkringar och det är väldigt viktigt del i försäkringen. Sen är det bra att när barnet fyllt 25 år så kan försäkringen gå över till vuxenförsäkring utan ny hälsokontroll, och där har min dotter tur, för hon har mycket eksem och har fått mycket hjälp av Trygg Hansa, hon är 20 idag, skulle hon behöva teckna en ny försäkring som vuxen hade de inte gällt hennes eksem. Med vänlig hälsning Camilla J

Anonym sa...

Tänk på att kolla om skolgörsäkringen täcker sjukdom, det är mycket vanligare att barn blir sjuka än att de drabbas av olycksfall. Ett barn som pga av sjukdom får nedsatt arbetsförmåga senare i livet får mycket lite pengar att klara sig på utan sjukförsäkring.

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...