måndag 10 februari 2014

En ny era

Den stora förändringen i familjen P som jag skrivit om hände i lördags. M har fått en egen lägenhet och bor från och med lördag själv inne i stora staden. Han och maken  flyttade hela lördagen. Vi var där och fikade i söndags och det var jättefint. =) Min lilla kille har blivit stor. Hans gamla rum ska göras om till tvrum är det tänkt. Tv:n som står i källaren som ingen tittar på som vi även har som speltv ska upp. L gillar inte att vara i källaren själv så hon vill bara spela när någon är där nere. Det var det vi skulle ha sofforna till. En fick M och en ska vi ha i tvrummet.
Maken var och storhandlade igår och det har aldrig blivit så billigt. =) Jag vet inte vad vi gjorde. I och för sig var inte listan lika lång som den brukar vara. Vi lagar fortfarande lika mycket mat som när M bodde hemma eftersom både S och maken har matlåda varje dag. 1090 kronor för mat som ska räcka en månad. Vi kompletteringshandlar frukt, grönt och mejeriprodukter.
På fredag är det alla hjärtans dag så L och jag har pyntat idag. Allt vårat alla hjärtans dags pynt är hemgjort eller fått. =) En av våra krukväxter fick bli alla hjärtans dags träd.
Min förkylning har äntligen gått över så jag är pigg igen och har till och med bakat. =) Det blev bara långpannebröd. Jästen var slut och det var innan maken storhandlade. Men långpannebröd är L:s favoritbröd så hon blev ju inte direkt lessen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad roligt för M, grattis!
//Ingela

Anonym sa...

Vad spännande för M!! Jättekul. :) det är alltid spännande att få sitt eget och börja ett nytt självständigt liv! :) kanske dock en aning tråkigt för de som blir kvar "hemma". :) eller lite tomt iaf. :)

Mvh Mia

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...