torsdag 13 februari 2014

L bakar och M häng

Igår serverades vegetarisk lasagne hos familjen P. M som älskar vegetarisk lasagne kom "hem" och åt med oss. Vi såg på hockey och sen ville M se fotboll. Vi har inte ringt och tagit bort sportkanalerna än och han får inte sina kanaler förens på måndag. Så det blev en kväll med M mys. =) Vilket fick mig att fundera. Om vi redan hade tagit bort sportkanalerna hade M inte stannat lika länge som han gjorde nu. Men vi betalar för viaplay vilket vi bara kan se via datorn. Vi kan titta på vissa filmer på tv:n men inte på playkanalerna. För det behövs en smarttv säger maken. Så jag kanske ändrar mig angående att byta ut den sista tjockisen innan den pajjar. M har viaplay hos sig fast han inte har viasat men han har en smarttv. Vi sparar då x antal hundralappar/månad men får ändå ha kvar alla kanaler vi har idag. Den nya tv:n skulle vi då köpa kontant för sparade pengar för att inte få en lånekostnad varje månad.
L och hennes kompis bakade en kladdkaka medans jag och S var och handlade igår. Vi åt den till efterrätt igår kväll. Det var första gången L bakade själv. =) Den blev jättegod.
L har lite svårt att somna på kvällarna. Jag läste om en annan tjej som också hade det och hennes mamma hade gjort en lugn och ro burk. Så det har jag pysslat till L. När man skakar på burken flyger det glitter omkring inne i burken. När den står stilla ser den bara ut att vara fylld med blått vatten. Fortsättning följer om den fungerar eller inte.
Jag har två kuddar när jag sover. Min bovetekudde och en vanlig kudde. Den vanliga kudden har gått sönder i tyget.
Så idag har jag gjort ett nytt tyg till den av ett gammalt örngott Jag hade hemma. Plånboken och miljön glada. =)


1 kommentar:

Anonym sa...

Hur har ni gjort burken ?

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...